Najlepszą ofertę na wykonanie odcinka drogi ekspresowej S6 między Szemudem a Gdynią złożyła firma Pol-Aqua. Po decyzji wyboru jest czas na ewentualne odwołania i kontrolę uprzednią w Urzędzie Zamówień Publicznych.
Gdański oddział GDDKiA poinformował, że Pol-Aqua zadeklarowała, że zaprojektuje i wykona trasę za ponad 817 mln zł w terminie 34 miesięcy (zawiesi prace w okresie od 15 grudnia do 15 marca) i zapewni 10 lat gwarancji jakości na elementy infrastruktury.
Na wykonanie całego zadania GDDKiA przeznaczyła ponad 852 mln zł.
Zobacz też: * *Na drogi ekspresowe poczekamy dekadę? Brakuje ponad 3600 km
Czego mogą się spodziewać kierowcy?
Początek odcinka znajduje się za węzłem Szemud, a koniec odcinka znajduje się za węzłem Gdynia Wielki Kack, na istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Odcinek drogi ekspresowej ma mieć ok. 20,2 km długości oraz dodatkowo 2,9 km ma długość rozbudowywanego odcinka istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno-Gdynia Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia Wielki Kack - ze względu na natężenia ruchu - będą po trzy pasy. Na trasie zostaną wybudowane trzy węzły drogowe: „Koleczkowo”, „Chwaszczyno” zespolony z „Gdynia Dąbrowa” oraz rozbudowany węzeł „Gdynia Wielki Kack”.