Wyniki grupy są bardzo słabe. Sprzedaż marki Gino Rossi spadła rok do roku o 21 proc., a Simple - o 12 proc. Wzrosty spółka zanotowała za to w obszarze e-commerce:, ale tylko w przypadku marki Simple. O jeden procent urosła też sprzedaż B2B.
Giełda na wyniki zareagowała mocnym spadkiem akcji. W jeden dzień straciły 33 proc., a w ciągu ostatnich trzy - 38 proc.
Jak podaje "Puls Biznesu", prezes spółki Tomasz Malicki tłumaczy, że słaba sprzedaż to efekt "niedostatecznego poziomu kapitału obrotowego w grupie, który wpływa na niewystarczający poziom zatowarowania sklepów i tym samym atrakcyjność oferty dla klientów". Ale to ma się zmienić. Spółka planuje sprzedać sklepy Simple (prawo pierwokupu ma Monnari) i podwyższyć kapitał o 20 mln zł.
Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry, mówi w rozmowie z "PB", że obuwniczy segment grupy ma potencjał - Polacy kupują w końcu coraz więcej i dotyczy to również butów i ubrań. Być może trzeba trochę odświeżyć model działania i doinwestować markę.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl