Międzynarodowa grupa CNH, do której należy płocka fabryka maszyn rolniczych, zamierza zainwestować w mieście kolejne 16-20 mln USD w infrastrukturę logistyczną, tworząc nawet 350 miejsc pracy - wynika z informacji płockiego samorządu.
W poniedziałek Urząd Miasta w Płocku rozstrzygnął przetarg, na mocy którego spółka CNH Industrial Polska za 8,1 mln zł kupi ponad 19 ha terenu sąsiadującego z obecną fabryką CNH New Holland, gdzie powstają m.in. rolnicze kombajny. Ma tam powstać m.in. magazyn o powierzchni 8 tys. m kw. i infrastruktura logistyczna.
- Powstanie tam także plac na wyprodukowane, gotowe maszyny rolnicze, tor testowy oraz centrum wizytacyjne z obszarem testów dla klientów - powiedział Hubert Woźniak z biura prasowego płockiego Urzędu Miasta.
Przytoczył deklarację spółki CNH New Holland dotyczącą rozwoju płockiej fabryki i związanej z tym konieczności powiększenia jej terenów. - Deklarowana całkowita wartość inwestycji na zakupionym terenie ma wynieść między 16 a 20 mln USD, natomiast średni przyrost zatrudnienia do 350 osób - dodał Woźniak.
Kupiony przez CNH teren został wcześniej wydzielony z płockiego lotniska Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej i objęty patronatem Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Sprzedaż tych gruntów to część projektu ożywienia inwestycyjnego Płocka.
Spółka CNH Industrial Polska jako jedyna złożyła ofertę spełniającą warunki przetargu, w którym cenę wywoławczą terenu ustalono na ponad 7,4 mln zł. Już wcześniej firma dzierżawiła jedną z wystawionych na sprzedaż działek.
Teraz w ciągu dwóch lat inwestor musi wystąpić o pozwolenie na budowę. Jeśli firma nie spełni tego warunku, płocki samorząd będzie miał prawo odkupienia gruntów. Zgodnie z ustalonymi przez samorząd warunkami zabudowy, może tam powstać hala produkcyjno-magazynowo-montażowa.
Tereny kupione przez CNH należą do ponad 43 ha płockich gruntów przemysłowych, które mają być objęte patronatem Warmińsko-Mazurskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Do podstrefy mają zostać włączone m.in. tereny w dzielnicy Trzepowo, w sąsiedztwie kompleksu rafineryjno-petrochemicznego PKN Orlen, oraz położone w pobliżu trzeciego, ostatniego odcinka budowanej obecnie obwodnicy miasta.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Polska regionalnym rajem dla inwestorów Nadal problemem są jednak zbyt skomplikowane podatki i nieefektywna administracja publiczna. | |
UE ogranicza produkcję biopaliw rolniczych To istotne z punktu widzenia Polski. Zdaniem europosła Andrzeja Grzyba, główna część tych biopaliw to te wytwarzane z rzepaku oraz bioetanol dodawany do benzyn. |