Grupa Muszkieterów, zrzeszająca przedsiębiorców pod szyldami Intermarché i Bricomarché, sprzedaje coraz więcej. Grupa osiągnęła obroty w wysokości blisko 3,6 mld zł w pierwszej połowie 2018 roku. To oznacza wzrost o 6,7 proc. Sieć żałuje, że w Polsce obowiązuje zakaz handlu, bo wyniki byłyby jeszcze lepsze.
Nowe sklepy, nowe stacje paliw - tak rozwija się Grupa Muszkieterów. Sieć Intermarche i Bricomarche właśnie podsumowała pierwsze półrocze. W 2018 roku sklepy Intermarche wraz ze stacjami pali wypracowały 2,5 zł obrotów. To wzrost o 4,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy blisko 380 supermarketów. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
O wynikach spółka poinformowała w komunikacie.
Jednocześnie pochwaliła się nowymi sklepami. W samym II kwartale powstały dwa - w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni. Dodatkowo zostały też otwarte dwie stacje paliw - w Rawie Mazowieckiej i Koninie. Grupa Muszkieterów podjęła też działania mające na celu otwarcie pierwszych stacji ładowania samochodów elektrycznych Intermarché w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie. Prace związane z otwarciem punktów w dwóch z tych lokalizacji są już na końcowym etapie.
Zakaz handlu uciął zysk
- Zgodnie z naszymi oczekiwaniami układ kalendarza w drugim kwartale oraz obowiązujący zakaz handlu w wybrane niedziele nie sprzyjały utrzymaniu tempa wzrostu podobnego do występującego w pierwszym kwartale. Jednakże wzrost obrotów w pierwszym półroczu pozostaje na zadowalającym poziomie. W drugiej połowie roku czeka nas okres wdrażania inicjatyw handlowych w zakresie polityki asortymentowej, cenowej i promocyjnej, które istotnie przyczynią się do utrzymania dalszego wzrostu - skomentował dyrektor generalny Grupy Muszkieterów Polsce Marc Dherment, cytowany w komunikacie.
Obroty sieci Bricomarché wyniosły blisko 1,1 mld zł w I półroczu i były wyższe o ponad 12 proc. rok do roku. - Wyniki pierwszego półrocza potwierdziły mocny trend wzrostowy sieci Bricomarché. Jest on efektem wytężonej pracy właścicieli i pracowników sklepów oraz centrali, a także otwarć czterech nowych supermarketów. Naszym celem jest utrzymanie wysokiego poziomu obrotów like-for-like. Pracujemy też konsekwentnie nad doskonaleniem oferty handlowej. Jesteśmy przekonani, iż podjęte przygotowania w zakresie rozwoju szyldu Bricomarché oraz dynamiki sprzedaży będą skutkowały postępującym wzrostem udziału sieci na rynku DIY - wskazał Dherment.
Zobacz także: Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków
Nowe sklepy
Łącznie sieć w pierwszym półroczu otworzyła cztery punkty handlowe - w Poznaniu, Wrocławiu, Gnieźnie i Lubartowie. - Bricomarché planuje dalszy rozwój w Polsce i uruchamianie kolejnych obiektów. W drugim półroczu sieć otworzy pięć nowych sklepów i pięć składów budowlanych, z których klienci, za pośrednictwem sklepów Bricomarché, mogą zamawiać materiały budowlane bezpośrednio na miejsce realizowanej przez nich inwestycji. Najbliższe otwarcia dwóch składów budowlanych zaplanowane są już na sierpień, a do końca roku ma ich funkcjonować aż sześć - czytamy w komunikacie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl