Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jacek Frączyk
Jacek Frączyk
|

Żywiec zrezygnował z promocji w dyskontach. Zyski w górę

54
Podziel się:

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec sprzedała o 3,4 proc. piwa mniej niż rok wcześniej, ale jej zyski wzrosły. Firma ograniczyła promocje w Biedronce i Lidlu. Nie dawało to producentowi dużych korzyści - zauważa prezes Żywca.

Żywiec zrezygnował z promocji w dyskontach. Zyski w górę
(mat. prasowe Grupy Żywiec)

W pierwszym półroczu Grupa Żywiec sprzedała o 3,4 proc. piwa mniej niż rok wcześniej, ale jej zyski wzrosły. Firma ograniczyła promocje w Biedronce i Lidlu. Nie dawało to producentowi dużych korzyści - zauważa prezes Żywca.

Grupa Żywiec odnotowała w pierwszym półroczu aż 10-procentowy spadek przychodów. Wolumen sprzedaży piwa wyniósł 5,6 mln hektolitrów, w porównaniu z 5,8 mln hektolitrów w analogicznym okresie 2016 r. To jednak w ogóle nie zaszkodziło osiąganym zyskom. Wręcz przeciwnie.

Firma miała 134,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto w pierwszej połowie 2017 r. wobec 129,99 mln zł zysku rok wcześniej. Co spowodowało, że mimo gorszej sprzedaży Żywiec zarabia więcej?

Prezes doszedł do wniosku, że akcje promocyjne w dyskontach, czyli m.in. w Biedronce i Lidlu nie przynoszą żadnych efektów i firma na nich traci. Dlatego postanowił je ograniczyć. Choć wywołało to spadek sprzedaży, to zyski się poprawiły.

Zobacz także: Z kim Polacy najchętniej wybraliby się na piwo?

- W pozostałych kanałach sprzedaży osiągnęliśmy wzrost marży oraz przychodów - informuje Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec. - Zwiększyliśmy również sprzedaż i przychody w segmencie marek premium - dodał.

Wybrane dane finansowe Grupy Żywiec (mln zł)
mln zł 2 kw. 2017 2 kw. 2016 zmiana % 1 półrocze 2017 1 półrocze 2016 zmiana %
Przychody 702 769 -8,7 1 131 1 262 -10,4
Wynik operacyjny EBIT 134 127 5,2 174 171 1,6
EBITDA 77 81 -5,1 248 247 0,3
zysk netto 107 70 52,3 135 130 3,7
marża EBITDA % 10,94 10,53 0,4 21,89 19,54 2,3
marża netto % 15,23 9,13 6,1 11,92 10,30 1,6
przepływy operacyjne 146 245 -40,2 197 237 -16,6
przepływy inwestycyjne -17 -4 -330,6 -53 54 -196,7
przepływy finansowe -109 -160 31,9 -113 -165 31,3
Źródło: spółka

"Względny spadek przychodów netto ze sprzedaży spowodowała także sprzedaż spółki dystrybucyjnej Distribev w lutym 2016 roku" - podała spółka w raporcie.

Spółka przypomina też, że ma zamiar pozbyć się sieci Piwiarni Warka, którą przejmie prawdopodobnie Sfinks po uzyskaniu zgody UOKiK.

Powodzenie bezalkoholowego

Firma chwali się powodzeniem piwnych nowości. Wprowadziła na rynek Żywiec Amerykańskie Pszeniczne. Zauważa też wzrost zainteresowania piwami bezalkoholowymi i tymi o niższej zawartości alkoholu.

Sukces miała osiągnąć marka "Żywiec Bezalkoholowe", co zmotywowało spółkę do wprowadzenia na rynek piwa Heineken 3. "Grupa Żywiec umocniła także wiodącą pozycję Warki Radler w segmencie radlerów, wprowadzając kolejny wariant smakowy malina z cytryną" - podano w raporcie.

Kontrolowana przez holenderskiego Heinekena (98,36 proc. akcji) Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(54)
WYRÓŻNIONE
KrzepkiRadek
7 lat temu
Jak można te popłuczyny nazwać piwem - syf dla Januszy, którzy na nadmorskich plażach uwielbiają popić nim bułkę z żółtym serem zajumaną z hotelowego śniadania.
piwonja
7 lat temu
Gdyby zaczęli robić takie piwo jaki trzydzieści,czterdzieści lat temu sprzedali by go dziesięć razy tyle,no ale naturalne dojrzewanie i fermentacja trwa 5-6 tygodni i składniki porządne droższe a oni jak i inne tego typu browary to robią w kilka dni. Straszny syf , co tam dają że to takie sztuczne,taka woda z alkoholem bez smaku,zapachu,piany . Kto by pił te piwa wstrętne . Poza tym u nas nie ma tradycji picia piwa, młodzi w knajpach piją butelkowe piwo , nie ma piany i tych wszystkich cech prawdziwego piwa,byle by coś pić i w głowie zaszumiało . Kuflowe też nalewane jak dla świń, mało kto umie nalać piwo aby było piwne i smakowało . Tragedia z piwem u nas.
krzych
7 lat temu
Niestety prawdziwy Żywiec, Okocim, Wrocławskie czy oryginalne Tyskie (Gronie) to piwa które od 20 lat nie istnieją. To co pozostało czyli nazwa nijak się ma do zawartości. Ale jak kto lubi to niech pije.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (54)
ghghgh
7 lat temu
Do niemieckich marketów powinni wprowadzić wino za 2zł/1l z opisem ukrainskim a zyski im wzrosna o 30% oraz napoje energetyzujace za 1zl takze z ukrainskimi napisami, zeby mieli sile stac w ubojni po 16h.
PC
7 lat temu
Biedronka i Lidl to typowo żulowskie dyskonty.
piwonja
7 lat temu
Gdyby zaczęli robić takie piwo jaki trzydzieści,czterdzieści lat temu sprzedali by go dziesięć razy tyle,no ale naturalne dojrzewanie i fermentacja trwa 5-6 tygodni i składniki porządne droższe a oni jak i inne tego typu browary to robią w kilka dni. Straszny syf , co tam dają że to takie sztuczne,taka woda z alkoholem bez smaku,zapachu,piany . Kto by pił te piwa wstrętne . Poza tym u nas nie ma tradycji picia piwa, młodzi w knajpach piją butelkowe piwo , nie ma piany i tych wszystkich cech prawdziwego piwa,byle by coś pić i w głowie zaszumiało . Kuflowe też nalewane jak dla świń, mało kto umie nalać piwo aby było piwne i smakowało . Tragedia z piwem u nas.
teo
7 lat temu
Ale brednie-autor przerósł sam siebie w swoich wypocinach. Nie zauważył,że w sezonie letnim znacząco zwiększa sie sprzedaż piwa i innych napojów w porównaniu do pozostałych okresów ? Do tego jeszcze miesza dyskonty - głupota.
WYPIJCIE SAMI...
7 lat temu
Wniosek -NIE KUPUJĘ ŻYWCA. Zarząd może podnieść ceny i zwiększyć ZYSKI !!!!!!!
...
Następna strona