Grupa Żywiec miała 119,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto w drugim kwartale 2018 r. wobec 106,9 mln zł zysku rok wcześniej, czyli zyski wzrosły o 11,6 proc. rdr. Przychody ze sprzedaży poszły w górę sięgnęły 1 641,96 mln zł w 2018 r. wobec 1 584,5 mln zł rok wcześniej (+7,4 proc.).
W pierwszej połowie roku Grupa Żywiec sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa, podobnie jak w analogicznym okresie 2017 r. Jednocześnie spółka poinformowała, że cały rynek poszedł w drugim kwartale w górę o 3 proc. pod względem wolumenu sprzedaży i 6 proc. pod względem wartości, dzięki bardzo dobrej pogodzie w kwietniu i maju oraz Mistrzostwom Świata.
Powyższe oznacza, że udział rynkowy Żywca spadł pod względem ilości sprzedanego piwa. Jednocześnie wzrósł pod względem wartości. Spółka nie bije się ceną, ale celuje w rynek premium.
- Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału - powiedział prezes Guillaume Duverdier.
Spółka informuje, że w tym roku inwestowała w rozwój segmentu marek premium i stworzenie zupełnie nowej kategorii piw bezalkoholowych. Pod szyldem Strefy Zero wprowadzono ofertę produktów bezalkoholowych, jak Heineken 0.0.%, Żywiec 0.0.% oraz Warka Radler 0.0.% w dwóch nowych wariantach smakowych.
W pierwszym półroczu spółka wprowadziła na rynek także nowy wariant specjalności Żywca Sesyjne IPA oraz nowy wariant piwa Dziki Sad. sprzedaż nowych produktów bezalkoholowych przekroczyła zakładane plany.
Prezes Duverdier zadowolony jest nie tylko ze sprzedaży piw bezalkoholowych, ale i piw specjalnych oraz marek premium. Te segmenty łącznie przyniosły wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa o 6 proc.
- Nasza strategia budowania wartości przynosi oczekiwane rezultaty i będziemy ją kontynuować. Jesteśmy zadowoleni z wyników pierwszego półrocza i skupiamy się na realizacji założonych planów w sezonie - dodał.
Zysk netto całego półrocza wyniósł 123,8 mln zł i był o 8,1 proc. niższy niż rok wcześniej. Spółka tłumaczy to niekorzystnym wpływem różnic kursowych oraz wzrostem kosztów zakupu surowców i opakowań. Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl