Producenci zdrowych słodyczy chcą uszczknąć część z 2,1 miliarda dolarów, które Amerykanie planują wydać na Halloween'owe słodkości - pisze Reuter's.
Coraz więcej Amerykanów jest świadomych szkodliwego wpływu cukru na zdrowie i starają się zastąpić tradycyjne słodycze zdrowszymi przekąskami. Słodkie czekoladki ciągle dominują jako poczęstunek dla przebierańców chodzących po domach domagając się cukierka lub proponujących psikusa.
Ale tradycyjni producenci słodyczy jak Hershey, Mars, czy Nestle będą musieli oddać trochę miejsca producentom zdrowych słodyczy, którzy dzięki modzie na zdrowe odżywianie coraz bardziej rozpychają się po rynku. Część z 2,1 mld USD, które Amerykanie wydadzą w tym roku na słodycze, zasili konta alternatywnych producentów.
Producenci zdrowej żywności Unreal i producent produktów koszernych Kayco przygotowały słodycze o niskiej zawartości cukru z komosy ryżowej i kapusty, by zdobyć chcących się zdrowo odżywiać klientów.
Dane są dla nich korzystne. Prawie 25 proc. Amerykanów deklaruje, że teraz wybiera zdrowsze słodycze niż pięć lat temu. Kolejna deklaracja może przestraszyć jednak wszystkich producentów słodyczy: już 20 proc. Amerykanów kupuje mniej słodkości.