Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Kres szerokiego wyboru na sklepowych półkach bliski. Sieci okroją oferty

101
Podziel się:

Coraz mniejszy wybór i skromny asortyment, tak ma się zmieć handel w najbliższych latach. Supermarkety tracą rynek, a wypierające je dyskonty dostosują się do zmieniających się nawyków kupujących.

Jeden makaron, dwa gatunki ryb i grochowa z pudełka, tak mają wyglądać sklepowe półki.
Jeden makaron, dwa gatunki ryb i grochowa z pudełka, tak mają wyglądać sklepowe półki. (Piotr Kamionka/REPORTER)

Rynek spożywczy ulega zmianie. Oferujące towary z wyższej półki supermarkety walczą o przetrwanie – pisze "Gazeta Wyborcza". Najpewniej jeszcze w tym roku liczba sklepów Piotr i Paweł spadnie sporo poniżej setki.

Rynek zdobywają natomiast dyskonty. Lidl i Biedronka prześcigają się w liczbie sklepów, ta ostatnia przejęło ostatnio 5 placówek Piotra i Pawła. Kolejne trzy franczyzowe sklepy przejdą pod szyld Carrefour.

Jak przewiduje "Wyborcza", również asortyment dyskontów ulegnie zmianie. Jeden makaron, dwa gatunki ryb i grochowa z pudełka, tak zdaniem dziennika będą wyglądać sklepowe półki.

Zobacz także: Gang Słodziaków. Uważaj na haczyk w regulaminie:

Winne temu są między innymi zmieniające się nawyki kupujących. Rozwijający się e-handel zarówno w postaci sklepów internetowych z dostawami, jak i aplikacji łączących bezpośrednio lokalnego producenta z klientem powodują, że klienci chętnie sięgają po lepsze produkty on-line.

To powoduje, że również zmiany w tradycyjnych sklepach. Jak wieszczy "Wyborcza”, nadchodzi koniec szerokiego wyboru w sklepach. Sieci handlowe będą sprzedawały coraz mniej produktów, klienci będą mieli coraz mniejszy wybór, a producenci coraz większy problem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(101)
WYRÓŻNIONE
bolek
6 lat temu
no tak mamy prl kaszanka i cwaniak na polkach ha ha ha a moze jeszcze pis wprowadzi kartki
Ela
6 lat temu
No przecież ma być l e p i e j w naszym pięknym kraju, na każdym jednym kroku (zwłaszcza, że większość społeczeństwa jeszcze długo nie przyzwyczai się do zakupów on-line)
x5
6 lat temu
Za 5 lat jak Jaś spyta się babci " babciu jak wyglądały sklepy w PRL-u " , babcia dziecku odpowie "tak jak dzisiaj Jasieńku"
NAJNOWSZE KOMENTARZE (101)
rt
6 lat temu
"dyskonty dostosują się do zmieniających się nawyków kupujących" - TO JEST DOBRE - za parę lat tylko ocet i musztarda - BRAWO JA brawo ty
bobo
6 lat temu
Taka bida ze nawet markety widza że polacy najchetnie psie puch by kupowali . Buuuuhhhhaaa. Na 100 lat niepodległej. Buuuuuuuhhhhhhaaaaaaaaa.
Fafa
6 lat temu
Może tak będzie w sklepie tego dziennikarza fantasty. W naszym sklepie będą dwa gatunki makaronu co najmniej.
Róża
6 lat temu
Ja to od dawna papieru toaletowego makulatorowego dostać nigdzie nie mogę. Polska jest krajem ludzi chorych na głowę.
Koleś
6 lat temu
W biedronach jest brudno. Jakoś w innych sklepach takiego brudu nie ma. Dziwne.
...
Następna strona