Koncern browarniczy Heineken przedłużył umowę sponsoringu piłkarskiej Ligi Mistrzów do 2021 r. - podaje "Bloomberg". Jego władze wskazują jednak, że chciałyby, aby niektóre mecze można było oglądać za darmo.
Jak donosi "Bloomberg", umowa, która pochłania największą część wydatków sponsoringowych Heinekena, została podpisana i koncern będzie sponsorem Ligi Mistrzów UEFA co najmniej do 2021 r. Producent piwa sponsoruje Ligę Mistrzów od 2005 r.
Cytowany przez agencję Hans Erik Tuijt, odpowiadający w Heinekenie za globalny sponsoring, zaznaczył, że jest to impreza, która przyciąga przede telewizory około 1 mld ludzi na całym świecie. Według niego UEFA powinna rozważyć, by przy najbliższej okazji zagwarantować widzom możliwość oglądania części rozgrywek za darmo. "Bloomberg" przytacza dane z rynku brytyjskiego. Wynika z nich, że od 2015 r. - gdy UEFA sprzedała prawa do transmisji imprezy płatnej kablówce - liczba widzów bardzo wyraźnie spadła.
Agencja podaje, że Hans Erik Tuijt odmówił podania informacji, ile Heineken płaci w ramach umowy sponsoringowej.