Heineken NV, trzeci największy koncern browarniczy na świecie, zaliczył dobry 2015 rok. W 2016 roku liczy na więcej.
Zysk netto Heinekena w 2015 roku wzrósł o 16 procent o wyniósł 2,05 miliarda euro - podał koncern w środowych danych. Takiego też wyniku oczekiwali od Heinekena analitycy zajmujący się tą branżą. Skonsolidowane przychody firmy wyniosły w 2015 r. 20,5 miliarda euro wobec prognozowanych przez analityków 20,4 mld euro.
Szefowie Heinekena spodziewają się w tym roku dalszej poprawy wyników firmy, bo rośnie popyt na napoje koncernu w USA.
Trudno jednak może być w Rosji i w krajach Afryki - szczególnie w Nigerii, a to z powodu mocno taniejącej ropy naftowej. To spowodowało bowiem spadek sprzedaży piwa na tych rynkach. Dużym wyzwaniem może też okazać się sytuacja w Chinach, gdzie gospodarka znacząco się osłabiła.
Heineken przygotowuje się jednak też na ostrzejszą konkurencję, bo jego główni rywale - Anheuser-Busch InBev NV i SABMiller łączą siły.
Pod koniec ubiegłego roku firmy te zdecydowały o połączeniu, w transakcji wartej 104 miliardy dolarów. Jej finalizacja, największa w historii branży browarniczej na świecie, ma nastąpić w II połowie 2016 r.