Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Hipermarkety tracą rynek. Sprzedają coraz mniej

11
Podziel się:

Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł.
Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł. (Igor Bukhlin)

Pozycja wielkoformatowych sklepów na polskim rynku słabnie. Nowe otwierane są sporadycznie, a sprzedaż w obecnych systematycznie spada.

Wartość obrotów hipermarketów stopniała poniżej 30 mld zł, a według danych Euromonitora International w kolejnym roku zmniejszy się o kolejne 2,5 proc. – pisze "Rzeczpospolita".

Dla porównania obrót tylko jednej, popularnej w Polsce, sieci dyskontów to 48 mld zł – wskazuje dziennik. Klienci wolą mniejsze i bliżej położone sklepy. Stawiają również na wygodę i szybkość zakupów on-line.

Euromonitor International wskazuje, że to efekt szybkiego trybu życia, wzrostu liczby małych gospodarstw domowych i zmian preferencji klientów powoduje kłopoty sklepów wielkoformatowych.

Zobacz także: Zobacz też: "Money. To się liczy". Czym tak naprawdę różni się lokata od konta oszczędnościowego?

Nie oznacza to jednak, że ich formuła się wyczerpała i nie ma dla nich miejsca na polskim rynku – zaznacza na łamach dziennika Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. Ich kapitałem wciąż są duże parkingi, z których korzystają inni klienci i powierzchnia, którą mogą podnająć np. firmom usługowym czy gastronomii.

Jedno jest pewne: tradycyjne hipermarkety muszą się zmienić, aby zawalczyć o klienta. Szansą jest multikanałowy model sprzedaży i nowe technologie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
WYRÓŻNIONE
Szanuj j.pols...
6 lat temu
Szanowny Pan redaktor -proszę pisać w języku polskim !!! po polsku nie ma marketów są sklepy !!!
Paliak
6 lat temu
Przykre, bo Polacy będą już skazani na pięć artykułów na krzyż. Asortyment w dyskontach jest bardzo ograniczony. Nie ma tam wielu znanych marek. Widać Polacy wolą byle co, byle tanio.
jak dla mnie
6 lat temu
Może te średniego formatu markety są wygodne ale niestety ostatnimi czasy zrobiły się bardzo drogie. Pęczek młodej polskiej włoszczyzny na giełdzie rolnej kosztuje ok. 3 zł, na bazarze 4 zł a w teoretycznie tanim markecie 5,99 zł. "Tani" market aż o 50% droższy od handlarza na bazarze. Przy takich kosmicznych narzutach mają z czego inwestować i stawić kolejne markety.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (11)
Wkurzony
6 lat temu
TAaaaak uuuuuuuuuu ale odktryli Amerykę przecież ja tym pseudo handlowcom MAKRO, Cash &Carry i Selgros dawno już mówiłem że niebawem padną ....... Tysiące ton żywności jest wywalane do śmieci co dziennie w Polsce przez super rządzących handlowców Wszystkich bym zwolnił w jednym dniu !!!!!! Bo jak można inaczej postąpić z takim tępym mózgiem, który na przykład,,,,,,, za kiełbasę warta 10 zł narzuca marże 150 %potem jak nie idzie obniżają 40% a później wyrzucają wszystko do śmieci bo dalej nie sprzedaje się......... Naród zmądrzał i nie kupuje chały patrzy na ceny na zawartość mięsa w mięsie....
slawas
6 lat temu
Prawda jest taka, że hipermarkety rozpoczęły wojnę o klienta -weszły w obszar zajęty przez drobny detal (jak nigdzie indziej w UE ) ale za rogiem czaiły się dyskonty i powiedziały sprawdzam za 5 lat nie będzie sklepów wielkopowierzchniowych i b. dobrze może w końcu część detalu powróci do małych sklepikarzy jak to ma miejsce na zachodzie
rollerkostner
6 lat temu
zamieńcie hipermarkety na place zabawa dla dzieci, skate parki i podobne i klienci wrócą...
aaa
6 lat temu
Jechać 8 km tam i wracać po to, by zapłacić za mleko 2,20 zł / l, gdzie pod domem to samo mleko mam za 2,09 l ? Absurd ! Takich kwiatków hipermarkety mają więcej, a skoro tak to powodzenia w handlu, ale ja wybiorę sklep bliżej, gdyż maksymalizuję swoje korzyści (czas i pieniądze).
Mania
6 lat temu
i to jest dobra wiadomość