Huawei zanotował w kwietniu najlepsze wyniki sprzedaży w historii firmy w Polsce. Osiągnął prawie 36-procentowy udział w rynku smartfonów pod względem ilości sprzedanych urządzeń. To duży progres w porównaniu ze statystykami sprzed roku.
Udział Huawei w rynku smartfonów w Polsce wzrósł w kwietniu w ujęciu ilościowym do 35,8 proc. z 29,3 proc. w marcu. Znaczący wzrost widoczny jest też w perspektywie ostatnich 12 miesięcy. W kwietniu przed rokiem ten wynik wynosił 22,3 proc.
Zbliżone są udziały chińskiego producenta pod względem wartości sprzedanych telefonów. W kwietniu na markę Huawei przypadło 33,8 proc. wydanych pieniędzy z 24,4 proc. w marcu i 20,4 proc. w kwietniu przed rokiem - wynika z danych GfK Polonia.
- Kwiecień potwierdził, że utrzymujemy wzrostowy trend. Nasza sprzedaż rośnie dzięki temu, że coraz więcej polskich konsumentów docenia innowacyjną technologię Huawei - chwali się Jefferson Zhang, odpowiedzialny za wyniki chińskiego producenta w Polsce.
Pozytywnie na sprzedaż oddziałuje rosnąca rozpoznawalność marki, która musi walczyć m.in. z Samsungiem czy iPhonem. Według ostatniego badania Ipsos, 72 proc. ankietowanych znało markę Huawei wobec 65 proc. rok wcześniej.
- Kiedy konsument już wie, że marka jest, że istnieje, kolejnym wyzwaniem jest sprawić, by wiedział o czym ta marka jest, aby wziąć pod uwagę jej zakup, a potem się w niej zakochać. Naszym celem jest, by coraz więcej Polaków kochało Huawei - podkreśla Dorota Haller, dyrektor marketingu, komunikacji i digital w Huawei CBG Polska.
Huawei liczy, że dzięki coraz większej rzeszy klientów dobrze przyjęte będą najnowsze smartfony. Na rynek trafiły właśnie modele serii Y: Y5 2018, Y6 2018, Y6 Prime 2018 i Y7 Prime 2018.
Od końca 2013 roku produkty i usługi firmy Huawei są dostępne w ponad 170 krajach, docierając do ponad jednej trzeciej ludzkości. Marka stała się też wtedy trzecim, globalnym producentem smartfonów pod względem sprzedaży na świecie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl