W poniedziałek firma badawcza IDC podała dane o sprzedaży smartfonów w Polsce w pierwszych trzech miesiącach tego roku. Kupiliśmy w tym czasie ponad 2,1 mln sztuk telefonów, z czego 32 proc. z nich miało na sobie logo Huawei. To pozwoliło chińskiej firmie prześcignąć koreańskiego konkurenta i dotychczasowego lidera, Samsunga, o jeden punkt procentowy.
Jak jednak pisze we wtorek "Rzeczpospolita", z szerszego badania przygotowanego przez firmę GfK wynika, że to jednak Samsung nadal jest liderem.
Jak potwierdziła w rozmowie z gazetą Beata Chądzyńska z Huawei Polska, dane IDC dotyczą sprzedaży do dystrybutorów i operatorów. - Są oczywiście istotne, ale to dane GfK przedstawiają wyniki sprzedaży do klientów końcowych - skomentowała.
Co w takim razie wynika z danych GfK? Wyniki sprzedaży poszczególnych marek nie są oficjalnie udostępniane, ale z informacji "Rz" wynika, że to Samsung nadal jest liderem i wyprzedza o 3,5 pkt proc. Huawei.
Rzecznik Samsunga poproszony o komentarz do obu badań, nie chciał zabierać głosu.
Natomiast oba badania zgodne są co do numeru trzy na liście najpopularniejszych marek smartfonowych - jest nim Apple. Dalej zaś - przynajmniej według IDC - plasuje się Xiaomi, a na miejscu piątym - LG.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl