Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Witold Ziomek
Witold Ziomek
|

28 godzin na parkingu przed magazynem IKEI. Kierowcy narzekają na straty

105
Podziel się:

Przed magazynem IKEI w Jarostach stoi kolejka ciężarówek czekających na rozładunek.

Kierowcy czekają na rozładunek ciężarówek ponad dobę
Kierowcy czekają na rozładunek ciężarówek ponad dobę (MICHAL WOZNIAK)

Pracownicy nie są w stanie przyjąć całego towaru. - Czekają w fatalnych warunkach i nie wiedzą, kiedy wreszcie będą mogli pojechać - mówi pracownik firmy spedycyjnej.

Pan Bartosz miał być w magazynie IKEI we wtorek o godz. 17. Dojechał o 16.30. Obsługa magazynu odesłała go na koniec kolejki.

- W zleceniu mam wyraźnie napisane, że dostawa ma być o 17. W magazynie usłyszałem, że powinienem być o 16, dlatego wysłali mnie na koniec. Jest środa, godz. 12. Nadal czekam i nie wiem, ile czasu jeszcze tu spędzę - mówi kierowca.

Jak mówią pracownicy firm spedycyjnych obsługujących magazyn, kierowców, którzy czekają ponad dobę, jest wielu.

- Przed chwilą wyjechał kolega, który stał 28 godzin - mówi pan Bartosz. - On się faktycznie spóźnił, ale chyba niecałą godzinę. W pobliżu, poza automatem z kawą, nie ma sklepu, łazienka wygląda tak, że boję się z niej skorzystać, a spać też nie bardzo mogę, bo nie wiem, kiedy magazyn raczy mnie rozładować.

Jak mówią kierowcy, rozładowanie naczepy ciężarówki zajmuje ok. 20 minut. Problem w tym, że pracowników i miejsca w magazynie jest za mało.

Czytaj też: Ikea zmienia biznes, rezygnuje z nowych obiektów. Skończą się samochodowe wycieczki na zakupy

- Ludzi jest mało i się nie wyrabiają - mówi przedstawicielka firmy spedycyjnej. - W innych firmach też zdarza się, że spóźniony kierowca musi kilka godzin zaczekać. Ale w tym magazynie to jest reguła i dotyczy też kierowców, którzy przyjeżdżają o czasie. Mało tego, często jeszcze słyszą, że jak będą dyskutować, to zostaną odesłani na koniec kolejki i będą czekać kilka dni.

Kierowcy stoją, straty rosną

Jak mówią przedstawiciele firm spedycyjnych, taka praktyka oznacza dla nich duże straty. Kierowca, który przez ponad dobę musi czekać na parkingu, nie może realizować kolejnych zleceń.

- Jest cały czas w pracy, nie może sobie zrobić przerwy i iść spać, bo w każdej chwili mogą go wywołać. Trzeba mu zapłacić - mówi pracownica firmy. - Samochód też jest uziemiony, nie można zaplanować kolejnych tras.

Zobacz także: Deweloperzy i architekci sięgają po wizualizacje mieszkań w technologii VR

W trudnej sytuacji są też sami kierowcy. Zwłaszcza ci rozliczani nie z godzin pracy, a ze zleceń lub przejechanych kilometrów.

- Jest tu kilka osób, które mają płacone od kilometra - mówi kierowca ciężarówki. - Są wściekli, bo zamiast jeździć i zarabiać, czekają, aż ktoś ich łaskawie rozładuje.

"Poważnie traktujemy nasze zobowiązania"

IKEA przyznaje się do opóźnień w rozładunku ciężarówek, a winą za to obarcza awarię systemu.

- Faktycznie w piątek i sobotę w Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach wystąpiła awaria SILO (automatycznego magazynu wysokiego składowania), która spowodowała kilkugodzinne (maksymalnie do 5 godzin) opóźnienia - informuje Teresa Teleżyńska z biura prasowego IKEA Retail.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, dłuższe opóźnienia to wina samych kierowców.

- Dodatkowe opóźnienia mogły powstać wyłącznie w sytuacji, kiedy kierowcy spóźnili się na swoje okienko czasowe, w takich sytuacjach zgodnie z naszymi procedurami czas oczekiwania na rozładunek może się wydłużyć do 24 godzin - tłumaczy Teresa Teleżyńska.

Biuro prasowe firmy informuje też, że system został już naprawiony i kolejki sukcesywnie się zmniejszają.

- We wtorek, 17 lipca rozładunek trwał średnio 3h 40 minut, a najdłuższy rozładunek trwał 7h 40 minut, czyli 4 godziny dłużej niż nasz standard - informuje IKEA.

Tuż przed publikacją materiału dostaliśmy SMS-a od pana Bartosza.

- Spedycja zaawizowała mnie ponownie na 14. Po odejściu od okienka usłyszałem, że mają opóźnienie i muszę jeszcze 3 godziny czekać aż mnie podstawią pod rampę. I jeszcze 2 godziny rozładunku - informował.

W chwili publikacji tego tekstu mija jego 25 godzina na parkingu.

wiadomości
gospodarka
najważniejsze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(105)
WYRÓŻNIONE
Alojzy
6 lat temu
Zawsze są winni kierowcy....... A spedycje jak by nie były "dupowate"to by wystawiały obciążenia za postój samochodu to IKEA by się nauczyła.
zaq
6 lat temu
To nie brać transportów do IKEA. Jeśli większość stałych logistów tak zrobi to szybko nauczą się przyjmować transporty na czas.
aloha
6 lat temu
IKEA????? Taki wstyd???? Nie szło zatrudnić na tą chwilę kryzysu po prostu dodatkowych 10-20 ludzi?a jak magazyny macie za małe to po co tyle zamawiacie???? Ikea!!!! Niedawno czytałam żę będziecie styl i towar dostosowywać do waszych nowych mieszkańców w szwecji. czyżby jakość usług już była dostosowana?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (105)
Były pracowni...
6 lat temu
Ikea to jedno wielkie szambo, tak to jest jak firma próbuje zaoszczędzić na ludziach i na zmianach zaplanowane jest o połowę mniej ludzi niż powinno. Sam pracuje na wypowiedzeniu w jednym że sklepów na magazynie i to co tu się odwala można porównać do jakiś obozów pracy. Nie dziwota że później im się zwalnia połowa kadry i co miesiąc muszą zatrudniać nowych ludzi bo nikt w tym szambie nie chce tyrac jak za trzech :D
jer
6 lat temu
to dlaczego bierzecie do nich zlecenia????/olejcie ich na jakis czas .....
SzoSzok
6 lat temu
Dziś w Jarostach zupa, kawa, herbata, i jeszcze bez pretensji cały personel 😊 jeden artykuł a tyle zmienił, ciekawe czy na długo
jaś
6 lat temu
kiedyś były kary dla odbiorców opóźniających rozładunek , ale to było kiedyś ….
drt
6 lat temu
Heh, i takie firmy jak ta IKEA jeszcze mają w takim układzie podwykonawców? To super - znaleźli sposób jak kroić frajerów do gołej kości.
...
Następna strona