Co czwarta firma twierdzi, że systematycznie wprowadza na rynek nowe wyroby - wynika z badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przedstawionego w czwartek w Sejmie.
Podczas posiedzenia sejmowej Komisji ds. Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii wyniki badania zaprezentowały prezes PARP Patrycja Klarecka i dyrektor departamentu analiz i strategii Agencji Paulina Zadura-Lichota.
- 88 proc. firm twierdzi, że jest zdecydowanie za wprowadzaniem innowacji; zostaje grupa ok. 10 proc., która mówi, że zdecydowanie nie - poinformowała Zadura-Lichota.
- Można powiedzieć, że polskie firmy są rzeczywiście przekonane o swojej innowacyjności - powiedziała. Przekazała, że zgodnie z badaniem 10 proc. z nich deklaruje, że jako pierwsze wdrażają innowacje. Większość firm stara się też na rynku tak zaistnieć, żeby nie opóźniać się ze swoją ofertą. Jest też 10 proc. tych, które w ogóle starają się zachować swój tradycyjny sposób działania i nie przyjmują nowości - dodała.
- Pytaliśmy też, jak często wprowadzane są nowe produkty, wyroby lub usługi. Co czwarta firma twierdzi, że systematycznie wprowadza na rynek nowe wyroby, 32 proc. (...) - że wprowadza je na rynek od czasu do czasu - mówiła Zadura-Lichota. - Kolejna 1/3 to ci, którzy planują podjęcie prac (nad wprowadzeniem nowego produktu) i 10 proc., którzy niczego nie planują - dodała.
PARP zapytała również o strategię innowacyjną przedsiębiorstw. 11 proc. firm twierdzi, że ją ma i wdraża od co najmniej trzech lat; 7 proc. mówi, że ma ją w początkowej fazie wdrażania, 16 proc. jest na etapie formułowania strategii innowacyjnej, a 33 proc. planuje ją opracować w najbliższym czasie. Pozostałe