Główne inwestycje to kolejne odcinki trasy S8 Warszawa-Białystok, trasa S61 Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej (Mazowieckie) przez Szczuczyn-Suwałki do granicy z Litwą w Budzisku. Dokończone mają być też budowy obwodnicy Szczuczyna (w grudniu 2015 r.) i Bargłowa Kościelnego (w trzecim kwartale 2015 r).
Białostocka GDDKiA odpowiada za realizację 83 km odcinka S8 Wyszków (Mazowieckie) - Jeżewo (Podlaskie). Doroszkiewicz poinformował, że ta trasa to trzy kontrakty inwestycyjne. W prowadzonych przetargach, w maju GDDKiA ma zaprosić firmy do drugiego etapu postępowań, czyli przedstawienia ofert cenowych. Doroszkiewicz powiedział, że zostanie wybranych po ok. 20 firm, które będą mogły już przedstawiać konkretne propozycje. Prace miałyby się zacząć w połowie marca 2016. Termin zakończenia budowy tych trzech odcinków od Wyszkowa do Jeżewa to trzeci kwartał 2018 r. - Terminy są bardzo zbliżone - mówił.
Białostocka GDDKiA odpowiada za realizację ok. 90-km odcinka S61 Via Baltica: Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn oraz odcinka od istniejącej już obwodnicy Augustowa przez planowaną budowę obwodnicy Suwałk do granicy z Litwą w Budzisku. Pomiędzy Szczuczynem a Raczkami (70 km) za budowę S61 odpowiada olsztyński oddział GDDKiA. Doroszkiewicz zaznaczył, że drogowcy czekają na stosowne rozporządzenia premier Ewy Kopacz i zapewnienie finansowania dla tej inwestycji.
Doroszkiewicz poinformował, że w najbliższych dniach wybrane firmy zostaną zaproszone do przedstawienia ofert cenowych na budowę suwalskiej obwodnicy, a jeszcze w 2015 r. GDDKiA chciałaby podpisać umowę z wykonawcą tej inwestycji. Mają ruszyć prace nad koncepcją programową ws. odcinka Suwałki-Budzisko, a przetarg na budowę miałby być ogłoszony na początku 2016 r. Uzgodnienia są prowadzone ze stroną litewską, gdyż trasa prowadzi do granicy.
Dyrektor białostockiej GDDKiA poinformował również radnych sejmiku województwa podlaskiego, że docelowo najważniejsza sieć dróg w Podlaskiem, oprócz tras S8 i S61, obejmuje też planowaną S19 od granicy z Białorusią w Kuźnicy przez Sokółkę, Korycin, Knyszyn, Białystok i dalej na południe do granicy województwa podlaskiego z mazowieckim, ale zaznaczył, że póki co w sprawie odcinków powyżej Białegostoku - jak to określił - "nic się nie dzieje", nie ma nigdzie planów związanych z tą drogą. Dodał natomiast, że nie udało się na razie uzyskać decyzji środowiskowej na odcinek Białystok Zachód - Chlebczyn (woj. mazowieckie) - "trwa spór administracyjny" z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska.
GDDKiA w Białymstoku ma w swoim zarządzie 935,6 km dróg krajowych, kolejnych 46 km dróg tej kategorii jest w zarządzie prezydentów miast: Białegostoku, Łomży i Suwałk. Rocznie na bieżące utrzymanie dróg - wraz z zimowym - GDDKiA w Białymstoku wydaje ok. 45,5 mln zł - poinformował Doroszkiewicz.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Siedmiu wykonawców walczy o tę obwodnicę 426,7 ha gruntów pod budowę południowej obwodnicy Olsztyna przejął inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie. | |
Ważna zmiana na autostradach. Będzie jaśniej Gminy już nie będą musiały płacić za oświetlenie dróg szybkiego ruchu. Dotąd wydawały na to miliony złotych, które uszczuplały ich budżet. | |
Drugie dno odwołania szefowej GDDKiA. Nieprawidłowości i zgłoszenie do ABW? Ewa Tomala-Borucka pełniła obowiązki dyrektora przez ponad rok. Została w trybie natychmiastowym odwołana przez Ewę Kopacz. |