Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Inwestycyjny wysyp - kto i gdzie będzie budował

0
Podziel się:

Producent słodyczy Cadbury Schweppes do końca 2008 roku wybuduje w południowo-zachodniej Polsce fabrykę gumy do żucia. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 100 mln euro. Tymczasem Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych prowadzi rozmowy ze szwedzkim producentem sprzętu AGD Electrolux oraz z amerykańskim koncernem komputerowym Dell.

Producent słodyczy Cadbury Schweppes do końca 2008 roku wybuduje w południowo-zachodniej Polsce fabrykę gumy do żucia. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 100 mln euro. Tymczasem Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych prowadzi rozmowy ze szwedzkim producentem sprzętu AGD Electrolux oraz z amerykańskim koncernem komputerowym Dell.

"Planujemy rozpoczęcie produkcji do końca 2008 roku. W fabryce znajdzie zatrudnienie około 500 osób, ale z całą pewnością ich liczba będzie się zwiększała" - powiedziała Pickering.
Inwestycja zlokalizowana będzie w Polsce południowo-zachodniej, ale spółka nie podjęła jeszcze decyzji co do miasta, w którym zbudowana będzie fabryka.
"Rozważamy 20 różnych lokalizacji. W ciągu najbliższych tygodni poinformujemy o miejscu wybudowania fabryki" - powiedziała Pickering.
Poinformowała, że w fabryce ma być produkowana bezcukrowa guma do żucia w pastylkach, a zdecydowana większość produkcji trafi na eksport do krajów Europy Zachodniej.
Projekt inwestycyjny Cadbury Schweppes prowadzony był od kilku miesięcy w PAIiIZ.
Budowa fabryki gum do żucia jest trzecią inwestycją Cadbury Schweppes w Polsce. W 1993 roku firma zainwestowała w fabrykę we Wrocławiu, a w 1998 roku zakupiła producenta czekolady - firmę E.Wedel.
Cadbury Schweppes jest jedną z największych na świecie firm produkujących słodycze i napoje. Firma zatrudnia około 50 tys. ludzi i posiada fabryki w ponad 35 krajach świata.

Świdnica może świętować

Kolejną, wartą 90 milionów złotych inwestycję, rozpoczyna w świdnicy na Dolnym Śląsku włoska firma Industrie Maurizio Peruzzo Comfort Sp. z o.o. Będzie to drugi zakład produkcyjny Comfortu w Świdnicy.

Firma działa w Świdnicy od 1991 roku. Produkuje poliestrowe włókniny techniczne. Zatrudnia 160 osób. W kolejnej fabryce uruchomiona zostanie najnowocześniejsza na chwilę obecną w Europie linia do produkcji włókna poliestrowego na bazie płatków PET, które produkowane są ze zużytych butelek plastikowych. W ten sposób – w ramach spółek Grupy IMP w Polsce – zostanie zamknięty cykl produkcji włóknin technicznych, a mianowicie: od butelki pozyskiwanej na wysypisku śmieci do włókniny technicznej mogącej stanowić warstwę wyściełającą mebli, ocieplenie odzieży lub też geowłókninę do budowy dróg.

*Kolejne inwestycje w drodze *

Tymczasem Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) prowadzi rozmowy ze szwedzkim producentem sprzętu AGD Electrolux oraz z amerykańskim koncernem komputerowym Dell na temat planów ich inwestycji w Polsce - powiedział we wtorek prezes agencji Andrzej Zdebski.

„Są prowadzone rozmowy, ale nic więcej nie możemy w tej chwili powiedzieć” – powiedział Zdebski dziennikarzom.

Electrolux ogłosił w poniedziałek, że do końca 2007 roku zlikwiduje fabrykę w Norymberdze i przeniesie produkcję z niemieckiego zakładu do Polski i Włoch.
Zakład z Norymberdze zatrudnia ok. 1750 osób, natomiast w całych Niemczech dla szwedzkiego koncernu pracuje ok. 4300 osób, według danych z końca 2004 roku.
W październiku wiceprezes PAIiIZ Sebastian Mikosz poinformował, że Dell rozważa zawieszenie rozmów na temat inwestycji w Polsce ze względu na przecieki na temat tego projektu pojawiające się w polskiej prasie.
Mikosz mówił wówczas, że agencja prowadzi rozmowy z Dellem, ale koncern nie zadeklarował jeszcze, czy fabryka będzie zlokalizowana w Polsce.
Media podawały w październiku, że Dell chce wybudować w Łodzi montownię komputerów za 120 mln euro. W fabryce znalazłoby zatrudnienie ok. 3.000 osób, a w firmach kooperujących – czterokrotnie więcej.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)