Będziemy latać dalej, szybciej i taniej, dzięki przełomowemu typowi sprężarki do silników lotniczych, nad którym pracują polscy instruktorzy - informuje piątkowy "Puls Biznesu".
W warszawskim centrum inżynieryjnym - Engineering Design Center (EDC) zespoły wykwalifikowanych ekspertów technicznych, zatrudnionych przez GE Company Polska oraz przez Instytut Lotnictwa, pracują nad projektem innowacyjnej sprężarki, której wprowadzenie na rynek spowoduje, iż nowoczesne silniki turbinowe będą charakteryzowały się najlepszymi parametrami w swojej klasie - czytamy w "PB".
Dziennik informuje, że dzięki właściwościom tej nowoczesnej sprężarki, "silnik będzie miał nawet o 15 proc. niższe zużycie paliwa i lepszy stosunek mocy do masy, co pozwoli na wydłużenie zasięgu samolot oraz skrócenie czasu przelotu. Wyposażone w nie maszyny będą mogły korzystać z krótszych pasów startowych, a mniejsze spalanie i wyższa niezawodność sprawią, że silnik będzie ekonomiczniejszy w użyciu".
Na koniec 2017 r. planowane jest uruchomienie pierwszego badawczego prototypu silnika oraz przebadanie jego osiągów. Spółka przewiduje zakończenie prac nad projektem na przełomie lat 2020-21 - informuje "PB".