Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Jaguar nie radzi sobie na amerykańskim rynku

0
Podziel się:

Brytyjski producent luksusowych samochodów nie wytrzymuje konkurencji z Mercedesem i BMW - wynika z oficjalnych danych dotyczących sprzedaży pojazdów tych marek.

Jaguar nie radzi sobie na amerykańskim rynku
(Jesse Nandra/flickr (CC BY 2.0))

W listopadzie Jaguar sprzedał w Stanach Zjednoczonych 1065 samochodów - o 15 proc. mniej w ujęciu rocznym. W okresie od 1 stycznia do 30 listopada sprzedaż pojazdów brytyjskiej marki w USA zmniejszyła się o 5,8 proc. rdr., do 13.269 sztuk.

Jednocześnie w tym samym okresie o 5,1 proc. w ujęciu rocznym wzrosła sprzedaż luksusowych aut niemieckiego Mercedesa, który znalazł nabywców dla 335.246 pojazdów. Tuż za Mercedesem uplasował się inny niemiecki koncern, BMW, który zanotował 4,4 proc. wzrost sprzedaży (311.398 sprzedanych samochodów w okresie styczeń-listopad).

Zdaniem branżowych analityków, głównym problemem Jaguara jest zbyt wąski wachlarz oferowanych modeli i duża presja ze strony konkurentów, zwłaszcza w klasie średniej.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.