Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Katarzyna Kalus
|

PKP Cargo ma odetkać Jedwabny Szlak. Trwają rozmowy z Chińczykami

2
Podziel się:

Ponad 3 mld ton - tyle towarów rocznie przewożą chińskie koleje. Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo, rozmawiał niedawno z przedsiębiorcami z Państwa Środka o możliwości zwiększenia transportu przez Polskę.

Prezes PKP Cargo, rozmawiał niedawno z przedsiębiorcami z Państwa Środka o możliwości zwiększenia transportu przez Polskę.
Prezes PKP Cargo, rozmawiał niedawno z przedsiębiorcami z Państwa Środka o możliwości zwiększenia transportu przez Polskę. (PKP Cargo)

Spółka kolejowa liczy na zwiększenie ładunków z Chin i próbuje objechać korki na Białorusi. Chce też zbudować centralny terminal przy porcie Solidarność - informuje wtorkowy "Puls Biznesu".

Ponad 3 mld ton - tyle towarów rocznie przewożą chińskie koleje. Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo, rozmawiał niedawno z przedsiębiorcami z Państwa Środka o możliwości zwiększenia transportu przez Polskę - podaje dziennik. "Skierowanie dodatkowych 5, 10 a nawet 15 mln ton ładunków na szlak europejski nie oznacza dla naszych chińskich partnerów dużego wzrostu" - mówi gazecie.

Dla giełdowej spółki natomiast byłoby to niemało, bo rocznie transportuje ona około 116 mln ton produktów. Problem w tym, że z powodu modernizacji polskiej sieci kolejowej i konfliktu na Ukrainie korkują się szlaki po obu stronach Bugu - białoruskiej i po naszej.

Jak informuje gazeta, obecnie grupa PKP Cargo korzysta z przejścia w Terespolu i przeładowuje towary w swoim terminalu w Małaszewiczach.

"Szukamy alternatywnych punktów przewozu towarów z Chin przez granicę. Bierzemy pod uwagę m.in. przewóz przez przejście graniczne Siemianówka - Swisłocz - mówi Maciej Libiszewski. Przyznaje jednak, że to rozwiązanie może okazać się niewystarczające, bo w tym rejonie PKP Polskie Linie Kolejowe także planują remonty.

Centrala Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy Euroterminal Sławków, oraz linia PKP LHS, dążą do uruchomienia przewozu towarów przez Kazachstan, Gruzję, Azerbejdżan i drogą morską przez Ukrainę, co ma odciążyć szlaki białoruskie. Maciej Libiszewski podkreśla jednak, że taki transport oznacza konieczność dodatkowego czterokrotnego przeładunku towaru, co zwiększy koszty przewozu - czytamy w "PB".

Jednocześnie PKP Cargo przygotowują się do rozwoju przewozów i rozbudowy bazy terminalowej po zakończeniu przez PKP PLK prac modernizacyjnych. Maciej Libiszewski liczy zwłaszcza na współpracę z Pocztą Polską, która niedawno podpisała porozumienie o współpracy z chińskimi dostawcami ładunków. Przewoźnik ma nadzieję, że przeładunki dla Poczty Polskiej będą pierwszym krokiem do budowy centralnego terminalu przeładunkowego przy Porcie Solidarność, który ma być hubem komunikacyjnym kraju - informuje dziennik.

Zobacz także: Zobacz także: Wiedzą o tobie wszystko. Jak sklepy śledzą smartfony klientów?
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Cris 1976
7 lat temu
Super super super jeśli towar ruszy z Chin nowym jedwabnym szlakiem przez Polskę to Z dnia na dzień Kraj nasz będzie stawał się coraz bogatszy i potężniejszy --to najważniejsza informacja dla Polski od 30 lat
Krasawica
7 lat temu
W jaki to sposób handel tanim chińskim towarem ma pomóc polskim firmom ? Czemu państwo polskie wspiera rozwój chińskiego handlu, a nie polskiego ?? Gdzie jest ta dobra zmiana ???
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Krasawica
7 lat temu
W jaki to sposób handel tanim chińskim towarem ma pomóc polskim firmom ? Czemu państwo polskie wspiera rozwój chińskiego handlu, a nie polskiego ?? Gdzie jest ta dobra zmiana ???
Cris 1976
7 lat temu
Super super super jeśli towar ruszy z Chin nowym jedwabnym szlakiem przez Polskę to Z dnia na dzień Kraj nasz będzie stawał się coraz bogatszy i potężniejszy --to najważniejsza informacja dla Polski od 30 lat