_ _- _ W 2015 roku grupa szacuje podniesienie swojego programu inwestycyjnego do 500-550 milionów euro, z którego Biedronka pochłonie około 60 procent całości _ - wynika z informacji Jeronimo Martins.
Jeronimo Martins wskazuje także, że priorytetem w Polsce będzie w br. wprowadzenie programu zwiększania sprzedaży i wzmocnienia przewagi konkurencyjnej Biedronki.
_ - W rezultacie oczekujemy, że Biedronka stopniowo odbuduje tempo sprzedaży LFL _ - podkreślono.
Firma przyznaje, że Biedronka _ ciężko pracowała _, by utrzymać wyniki sprzedaży w ujęciu porównywalnym (LFL) _ na bardzo konkurencyjnym rynku, cierpiącym z powodu deflacji cen żywności _. Pozytywne wolumeny sprzedaży nie do końca zrównoważyły tę deflację.
Jeronimo Martins zwraca uwagę, że w Polsce deflacja cen żywności rozpoczęła się w II kw. 2014 r., zaś w całym roku sięgnęła 0,9%.
_ - Sądzimy, że deflacja cen żywności, szczególnie w Polsce, pozostanie wyzwaniem dla sektora spożywczego co najmniej w I połowie 2015 roku _ - napisano także w materiale.
W 2014 r. sprzedaż Biedronki w sklepach porównywalnych (LFL) spadła o 0,8% (liczona w złotych), zaś wolumen sprzedaży w ujęciu LFL zwiększył się o 1,0%. W ujęciu ogółem (tj. wraz z nowymi placówkami) sprzedaż wzrosła o 9,5% r/r do 8.432 mln euro w 2014 roku (i o 9,1% r/r liczona w złotych).
_ - Dostosujemy strukturę kosztową tej spółki do nowych celów jej ekspansji i będziemy się silnie koncentrować na efektywności i produktywności, stąd podtrzymujemy cel dla Biedronki na 2015 r. w zakresie marży EBITDA na poziomie minimum 6,5% _ - czytamy dalej w komunikacie. W ubiegłym roku marża EBITDA Biedronki spadła o 100 pb r/r i wyniosła 6,8%.
Biedronka, której właścicielem jest portugalska grupa Jeromino Martins, to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec 2014 r. łączna liczba sklepów w sieci wyniosła 2587.
Czytaj więcej w Money.pl