Kampania filmu "Wołyń" udowodniła, że reklama może być osobnym dziełem sztuki. I to na dodatek tej społecznie zaangażowanej. W ramach promocji filmu Wojciech Smarzowskiego pokazano pary polsko-ukraińskie. Spoty zaczęły żyć swoim życiem i stały się integralną częścią "Wołynia". Stąd nie dziwi złote Effie dla Carat Polska, Posterscope Poland i Isobar Poland za kampanię "Pojednanie” zrealizowaną dla Forum Film.
- Nie często zdarza się, żeby w konkursie, który nagradza efektywność kampanii marketingowych,
pojawił się kandydat, który wywołuje tak duże emocje, dotyka istoty problemu, jest trudny do
przyjęcia, bo brutalny i prawdziwy. Ale to właśnie umiejętność rzeczowej rozmowy o trudnej historii
była największym wyzwaniem, któremu twórcy "Wołynia" podołali - argumentował Andrzej Matuszyński, prezes Eurozetu wręczając statuetkę Effie.
Jak tłumaczy money.pl Krzysztof Kuligowski z Carat Polska "Wołyń" to temat "ciężki podwójnie". Tłumaczył, że ludzie obecnie boją się pójść na wybrać się na tego typu filmy do kina. Stąd pojawił się pomysł, by pokazać polsko-ukraińskie pary.
- Oba narody mogą zapomnieć o swojej strasznej historii. To już się udaje. Dlatego chcieliśmy pokazać te pary jako przykład takiego porozumienia - mówi.
Paweł Fiłonowicz z Forum Film dodaje, że chodziło o pokazanie zrozumienia. Kampania reklamowa spodobała się reżyserowi "Wołynia" Wojciechowi Smarzowskiemu, że dołączył ją jako materiał dodatkowy do płyt DVD.