W 2017 roku Subway miał 43 912 lokali na całym świecie. Na drugim miejscu uplasował się McDonald's (37 241 lokali). Trzecią posiadającą najwięcej lokali siecią gastronomiczną jest amerykański Starbucks (27 339 lokali) – informuje serwis CNBC.
Pozycja marek i ich siła pozostaje jednak bez związku z liczbą lokali. Podczas gdy McDonald's i Starbucks w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększały sprzedaż, w Subway spada ona nieustannie. Oprowadziło to do dużej fali zamykania lokali - ponad 350 zniknęło w 2016 roku; ponad 800 w 2017 r., a kolejne 500 w 2018 roku.
Przyczyny zamykania kolejnych placówek Subway specjaliści upatrują w braku innowacji. O ile McDonald's i Starbucks nieustannie tworzą nowe produkty i podnoszą standard obsługi klientów, Subway trzyma się wypracowanych w przeszłości schematów. Nie zaskakuje klientów i nie dostosowuje się do ich zmieniających się preferencji.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl