Koleje Mazowieckie nie rezygnują z walki o połączenia na trasie Warszawa - Łódź. Lokalny przewoźnik wystąpił do Urzędu Transportu Kolejowego o dostęp do obsługi tej trasy.
Jednak UTK wydał decyzję odmowną. Dariusz Grajda z zarządu Kolei Mazowieckich powiedział, że w tej sytuacji sprawę rozstrzygnie sąd. Podkreślił, że spółka otrzymuje sygnały ze strony podróżnych, że są zainteresowani kursami z Warszawy do Łodzi. Dariusz Grajda powiedział, że jest to przedłużenie trasy ze stolicy do Skierniewic, która jest jedną z najpopularniejszych linii obsługiwanych przez Koleje Mazowieckie.
Przewoźnik ten obsługuje przede wszystkim linie lokalne i regionalne w województwie mazowieckim. Uruchomił jednak kilka połączeń ogólnopolskich, w tym do Krakowa i do Ustki.
Według przedstawicieli Kolei Mazowieckich, obsługa linii Warszawa - Łódź może przynieść zyski. Inni przewoźnicy, w tym PKP Intercity, notują straty na tej trasie.
Koleje Mazowieckie chcą też obniżyć swoje koszty uniezależniając się od firm zewnętrznych. W tym celu zainwestują nawet 250 mln złotych w dwie działki o powierzchni ponad 6,5 ha, gdzie zbudują nowoczesny zakład naprawczo-remontowy taboru.