Do 2025 r. we wszystkich restauracjach Subway w Ameryce Północnej (jest ich ponad 30 tys.) do przygotowywania posiłków będą używane wyłącznie jaja od kur z wolnego wybiegu. Praktykę tę firma stosuje już w swoich europejskich placówkach.
Tym samym Subway dołączył do długiej listy największych amerykańskich sieci gastronomicznych, które zapowiedziały całkowitą rezygnację ze stosowania jaj pochodzących od kur z chowu klatkowego. Do 2017 r. ma to uczynić Burger King, z kolei do 2020 r. analogiczną obietnicę chce zrealizować Starbucks. W ciągu najbliższych 10 lat jaja od "szczęśliwych kur" mają również pojawić się w 16 tys. restauracji McDonald's w USA i Kanadzie, a także w kawiarniach Dunkin' Donuts.
Za całkowitym wyeliminowaniem jaj od kur z chowu klatkowego z produktów oferowanych przez gigantów branży gastronomicznej w USA od dawna lobbują liczne organizacje walczące o prawa zwierząt, m. in. Humane Society of the United States, Mercy for Animals i World Animal Protection.