Kontrakt wart jest ponad 436 mln zł. Prace zakończą się w czwartym kwartale 2018 roku.
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie i przebudowę dotychczasowej drogi, tak aby spełniała wymagania trasy ekspresowej. Wykonawca będzie musiał wymienić wszystkie warstwy drogi od podbudowy przez warstwę wiążącą do ścieralnej. Trzeba będzie zlikwidować przejścia dla pieszych w poziomie drogi, wybudować bezkolizyjne skrzyżowania czy ekrany akustyczne. Umowa przewiduje, że nowy odcinek zostanie zbudowany w technologii betonowej.
Trasa będzie przedłużeniem powstającego fragmentu trasy S8 z Opaczy do Paszkowa w kierunku Wrocławia i Katowic. Budowa odcinka z Paszkowa do Przeszkody jest jednym z dwóch zadań w przetargu na przebudowę trasy od Radziejowic do Paszkowa.
Zadanie pierwsze obejmuje budowę drogi ekspresowej na odcinku o długości prawie 10 km z Przeszkody do Radziejowic. Obecnie trwa wybór najkorzystniejszej oferty spośród sześciu złożonych.
W warszawskim oddziale GDDKiA na podpisanie czekają jeszcze umowy na zaprojektowanie i budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy - najkorzystniejsze oferty opiewają na 2,5 mld zł i 24,6 km obwodnicy Radomia za 729,4 mln zł. Umowy z wybranymi wykonawcami zostaną podpisane po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Czytaj więcej w Money.pl