PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock-Lublin. To pierwszy etap modernizacji trasy z Warszawy do Lublina, inwestycji wartej blisko 3,5 mld zł - informują kolejarze. PLK wyremontują 150 km linii kolejowej, dzięki czemu po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu najszybszym pociągiem z Warszawy do Lublina skróci się do 90 minut z ponad 2 godzin.
Na odcinku Otwock-Pilawa wybudowany zostanie drugi tor, dzięki czemu zwiększy się przepustowość linii i będzie można uruchomić większą liczbę połączeń na trasach lokalnych i regionalnych. Planowana inwestycja oczekiwana jest zwłaszcza przez mieszkańców województwa lubelskiego, gdyż linia kolejowa nr 7 stanowi główny szlak kolejowy łączący Lublin z innymi ośrodkami regionu oraz pozostałej części Polski.
Wszystkie przystanki i stacje na modernizowanym odcinku wyposażone będą w wiaty, ławki, nowe oświetlenie i system informacji pasażerskiej oraz zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i podróżnych z ciężkim bagażem. W Lublinie powstanie dodatkowy przystanek - "Lublin Zachód".
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i usprawnienia ruchu PLK na remontowanym odcinku wybuduje 2 nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Modernizacja i budowa nowych przepustów pod torami pozwoli na bezpieczną migrację dzikich zwierząt. Pozostałe istniejące obiekty inżynieryjne także zostaną wyremontowane.
Zmiany odczują także kierowcy, gdyż zmieni się stan dróg na zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.
Realizacja prac na trasie Warszawa-Lublin planowana jest na lata 2017-2020.
W środę PKP PLK ogłosiły przetarg za ponad 1,5 mld zł na modernizację odcinka Kraków Główny Towarowy-Rudzice, którego realizacja poprawi transport kolejowy w Małopolsce.