1 marca wystartuje trzyletni kontrakt Poczty Polskiej na obsługę korespondencji sądowej. Ma w tym pomagać aplikacja "Mobilny Listonosz". Instytucja wraca do obsługi sądów po dwóch latach przerwy.
- 1 marca 2016 r. to będzie dobry dzień dla polskiego sądownictwa i Poczty Polskiej. Obsługa tego wrażliwego obszaru funkcjonowania państwa wraca do narodowego operatora - powiedział na poniedziałkowej konferencji prasowej w Warszawie dyrektor biura rozwoju usług finansowych Łukasz Kulesza. Przez ostatnie dwa lata korespondencją sądów zajmowała się bowiem spółka Polska Grupa Pocztowa, wykupiona później przez inPost.
Aplikacja "Mobilny Listonosz" jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzania Odbioru (EPO). Aplikacja będzie zainstalowana na tabletach i smartfonach, które będą mieć listonosze. Jej testy trwają już od listopada 2015 roku.
"Od listopada kurierzy i listonosze Poczty Polskiej wykorzystują urządzenia mobilne w obsłudze klienta. Ponad 5 tysięcy tabletów i smartfonów umożliwi w przyszłości błyskawiczne nadawanie przesyłek u listonosza lub kuriera. To także przyjmowanie opłat za paczki pobraniowe: dla sklepów internetowych, nadających paczki pobraniowe, nowa funkcjonalność zwiększa szybkość, z jaką pieniądze za tzw. „pobraniówki” trafią na konto e-sklepu" - głosi komunikat na stronie Poczty Polskiej.
Poczta Polska szacuje, że podczas trzyletniego kontraktu dostarczy m.in. ponad 170 mln przesyłek sądowych. W marcu już 75 proc. kodów adresowych w Polsce będzie obsługiwanych z wykorzystaniem tabletów i "Mobilnego Listonosza". Do końca sierpnia usługa EPO ma być zapewniona na obszarze 100 proc. kodów adresowych.
- "Mobilny Listonosz" wraz z projektami przygotowującymi Pocztę Polską do obsługi kontraktu z Ministerstwem Sprawiedliwości to chyba najbardziej ambitny program w całej historii Poczty. Narzędzie to składa się z 17 różnych rodzajów komponentów - powiedział jeden z członków rady nadzorczej Envelo (Poczta Polska Usługi Cyfrowe) Tomasz Jeruzalski.
Projekt "Mobilny Listonosz" obejmuje 4 etapy. Pierwszym z nich jest samo wprowadzenie aplikacji. Kolejne etapy otworzą szereg możliwości dla korzystających z usług Poczty Polskiej bez konieczności wychodzenia z domu, m.in. nadawanie paczek u listonosza/kuriera, doładowanie telefonów komórkowych, czy doręczanie przekazów pocztowych.