Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Frankowska
|

Branża kosmetyczna na fali. Dawno tak dobrze nie było

3
Podziel się:

Sprzedaż kosmetyków i produktów toaletowych sięgnie w tym roku 23 mld złotych. Rosnący o ponad miliard rocznie biznes przyciąga kolejnych graczy.

Branża kosmetyczna na fali. Dawno tak dobrze nie było

Świetny rok dla branży kosmetycznej. Sprzedaż kosmetyków i produktów toaletowych sięgnie w tym roku 23 mld złotych. Rosnący o ponad miliard rocznie biznes przyciąga kolejnych graczy.

Tak dobrego roku jak 2016 na polskim rynku kosmetyków już dawno nie było. - podkreśla "Rzeczpospolita". Choć nawet w czasach globalnego kryzysu Polacy nie rezygnowali z kosmetyków (choć częściej szukali promocji), to ostatnie dwa lata przyniosły wyraźny skok wydatków.

Według firm badawczych wartość polskiego rynku kosmetyków wzrosła w ubiegłym roku o ponad 5 proc. Krakowska firma badawcza PMR szacuje, że wartość ta sięgnęła 22 mld zł.

W potencjał krajowego rynku wierzą też jego uczestnicy, w tym powiększająca się grupa nowych rodzimych graczy. Ocenia, że w ostatnich latach na rynku pojawiło się ok. 20 polskich marek kosmetycznych, w tym Resibo, Clochee, Alba Thyment, Vianek.

Jak zaznacza "Rzeczpospolita", wśród debiutantów dominują niszowe marki rozwijające się na fali zainteresowania zdrowym trybem życia. Stawiają na organiczne i naturalne produkty, a budowany przez nie wizerunek i sposób dystrybucji trafia szczególnie do ludzi młodych.

Firmy korzystają także z rosnącej zamożności Polaków oraz tendencji do częstszego używania kosmetyków. W tegorocznym badaniu GfK aż 44 proc. Polaków przyznało, że ważny jest dla nich dobry wygląd. Produkty do pielęgnacji twarzy, do włosów i do makijażu kupuje 70 proc. badanych konsumentów - podaje gazeta.

gospodarka
przemysł
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Xed
8 lat temu
Nie ma się czym cieszyć. Oznacza to wzrost próżności kobiet i zniewieścienie mężczyzn....
gfhghk
8 lat temu
to ma inne uzasadnienie ekonomiczne tzw.efekt szminki
ja
8 lat temu
Niezależnie od tego jak prężna jest gospodarka, to i tak o wszystkim decyduje to jakie mamy umiejętności i nawyki (w tym chęci do pracy). Powinniśmy inwestować w siebie i uczyć się cały czas, by nie okazało się, że niewiele mamy do zaoferowania. Słyszeliście o książce "Co robic, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiac"? Kilka zmian może zrobić wielką różnicę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
gfhghk
8 lat temu
to ma inne uzasadnienie ekonomiczne tzw.efekt szminki
ja
8 lat temu
Niezależnie od tego jak prężna jest gospodarka, to i tak o wszystkim decyduje to jakie mamy umiejętności i nawyki (w tym chęci do pracy). Powinniśmy inwestować w siebie i uczyć się cały czas, by nie okazało się, że niewiele mamy do zaoferowania. Słyszeliście o książce "Co robic, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiac"? Kilka zmian może zrobić wielką różnicę.
Xed
8 lat temu
Nie ma się czym cieszyć. Oznacza to wzrost próżności kobiet i zniewieścienie mężczyzn....