Dwa dni po tym, jak wyszło na jaw, że Kraft Heinz chce kupić brytyjsko-holenderski Unilever za 143 mln dolarów, amerykański gigant wycofał swoją ofertę. - Lepiej odstąpić wcześniej, by obie firmy mogły się skupić na swoich niezależnych celach - komentują Amerykanie.
- Zainteresowanie Kraft Heinza zostało upublicznione na bardzo wczesnym etapie - zaznacza rzecznik amerykańskiego koncernu Michael Mullen. - Naszą intencją było postępować przyjaźnie, ale stało się jasne, że Unilever nie chce przystać na transakcję. Dlatego najlepiej odstąpić wcześniej, by obie firmy mogły skupić się na własnych niezależnych planach zwiększania wartości - wyjaśnił Mullen.
Amerykański potentat rynku spożywczego Kraft Heinz potwierdził w piątek, że rozmowy w sprawie przejęcia Unilevera. Oferta, którą złożył, została zdecydowanie odrzucona, ale agencje informowały, że rozmowy są kontynuowane.
Kraft Heinz produkuje m.in. słynny keczup i serki Philadelphia. Unilever stoi zaś między innymi za markami Hellmann's, Lipton i Knorr.
Koncern Kraft Heinz powstał w wyniku fuzji. Dwa lata temu H.J. Heinz Co., należący do Berkshire Hathaway Warrena Buffetta i brazylijska firma inwestycyjna 3G Capital przejęła Kraft Foods za 45 mld dol.
Obecnie jest to trzeci największy producent żywności i napojów w Ameryce Północnej oraz piąty pod względem wielkości wytwórca produktów spożywczych i napojów na świecie. Należy do niego osiem marek o wartości ponad miliarda dolarów.