Przepisy zabraniające promocji alkoholu są martwym prawem - alarmuje Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Producentom trunków udaje się skutecznie obejść przepisy.
Zamieszczają oni na przykład ogłoszenia o poszukiwaniu kandydatów do pracy w charakterze testerów alkoholu, organizują własne muzea albo promują trasy koncertowe nazwą trunku - pisze _ Dziennik Gazeta Prawna _.
Dziennik opisuje przypadek jednego z producentów, który szukał eksponatów do zakładanego przez siebie muzeum, a wcześniej poszukiwał do pracy _ hodowców trawy żubrowej _. Za jej uprawę, pielęgnację i dostarczenie firma była gotowa zapłacić 5 tysięcy złotych.
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych nie zamierza interweniować w tej sprawie. Kama Dąbrowska z działu prawnego agencji mówi dziennikowi, że w poprzednich przypadkach zgłaszanych przez PARPA, prokuratura albo umarzała śledztwo, albo w ogóle odmawiała jego wszczęcia.