Polacy coraz częściej kupują w internecie. Nie mają również problemu ze zwrotami. Z roku na rok usługa darmowego odesłania towaru się rozwija. Zyskują na tym firmy kurierskie i wprowadzają nowe rozwiązania.
Jeszcze dwa lata temu polscy klienci e-sklepów odesłali 4 proc. zakupionych towarów. W całym ubiegłym roku zwrotów było już 7 proc. – wynika z badań Barometr E-shopper przytaczanych przez "Rzeczpospolitą". Dziennik pisze wręcz o początkach boomu.
Polacy chętnie korzystają z możliwości darmowych zwrotów. Dla porównania - średnia europejska to 5 proc. Korzystają na tym zarówno firmy kurierskie, ale też Poczta Polska, która w tym celu uruchomiła specjalną usługę e-zwroty.
Czytaj także: Rewolucja na rynku paczek. Problem braku kurierów zniknie
Z kolei francuska firma branży logistycznej DPD właśnie wprowadziła w ramach pilotażu przymierzalnie umiejscowione w punktach odbioru i nadania paczek. Klient odbierając przesyłkę, może na miejscu sprawdzić, czy towar mu odpowiada i w razie potrzeby z miejsca odesłać – pisze "Rz".
W Polsce działają takie przymierzalnie w 4 miastach: Warszawie, Gdańsku Wrocławiu i Katowicach. Jak zauważa na łamach dziennika prezes DPD Rafał Nawłoka, z każdym miesiącem rośnie liczba zwrotów średnio o około 50 proc.
Czytaj również:Wojna cenowa na rynku kurierskim odbija się na pracownikach. Strajk kurierów był kwestią czasu* *
Eksperymentalny projekt, jeśli się sprawdzi, ma się stać standardem w firmie. Poza tym, że ułatwia klientom natychmiastowe odesłanie zamówionego towaru, ma być rozwiązaniem dla firm, które narzekają na paczki, które zamawiane są przez pracowników do biurowców.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl