Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Łatwiejszy start kariery studentów i absolwentów. Akademia Leona Koźmińskiego daje dobry przykład

0
Podziel się:

Od początku bieżącego roku akademickiego, studenci i absolwenci Akademii Leona Koźmińskiego mogą korzystać z nowatorskiego systemu wspierającego codzienną pracę Biura Karier i Współpracy z Absolwentami – SiiCareer. Rozwiązanie ułatwi współpracę studentów, Biura oraz pracodawców i ułatwi stawianie pierwszych kroków na wymagającym rynku pracy.

Łatwiejszy start kariery studentów i absolwentów. Akademia Leona Koźmińskiego daje dobry przykład

Od początku bieżącego roku akademickiego, studenci i absolwenci Akademii Leona Koźmińskiego mogą korzystać z nowatorskiego systemu wspierającego codzienną pracę Biura Karier i Współpracy z Absolwentami – SiiCareer. Rozwiązanie ułatwi współpracę studentów, Biura oraz pracodawców i ułatwi stawianie pierwszych kroków na wymagającym rynku pracy.

SiiCareer jest autorskim rozwiązaniem firmy Sii Polska, stworzonym na potrzeby Akademii Leona Koźmińskiego. System działa w oparciu o technologię Microsoft i uwzględnia specyfikę i wymogi współczesnego rynku pracy i procesów rekrutacyjnych. SiiCareer składa się z trzech modułów: Portalu Studenta/Absolwenta, Portalu Pracodawcy i Nawigatora Karier – przeznaczonego dla pracowników Biur Karier. Każdy z nich został zaprojektowany tak, aby odpowiadać na potrzeby każdej z grup i wspierać współpracę pomiędzy interesariuszami.

Znana z innowacyjności Akademia Leona Koźmińskiego wybrała system Microsoft Dynamics CRM (Customer Relationship Management), który sprawdził się w optymalizacji licznych procesów biznesowych w wielu branżach i posłużył za bazę do stworzenia autorskiego rozwiązania na potrzeby Biura Karier Akademii. Partnerem technologicznym – odpowiedzialnym za stworzenie i wdrożenie systemu została firma Sii Polska, dysponująca szerokimi kompetencjami w zakresie Dynamics CRM. Akademia Leona Koźmińskiego jest pierwszą uczelnią wyższą w Polsce, która zdecydowała się na wdrożenie systemu klasy CRM firmy Microsoft – wykorzystywanego codziennie przez setki tysięcy użytkowników na całym świecie.

Do zalet Systemu SiiCareer należy bez wątpienia zaliczyć zautomatyzowanie wybranych procesów obsługiwanych przez Biura Karier (m.in. w zakresie publikacji ofert pracy, uzupełniania profili pracodawców) oraz optymalizację procesu rekrutacji, zarówno po stronie kandydatów jak i pracodawców (tu pomagają m.in. algorytmy rekomendacji ofert pracy). Wykorzystanie Systemu SiiCareer w codziennej pracy wspiera efektywność podejmowanych działań, jest również ważnym krokiem w kierunku profesjonalizacji obsługi klienta i budowania relacji z interesariuszami.

Rozwiązanie wdrożone przez Sii ma bardzo dużą skalowalność – może być wykorzystywane zarówno przez małe jednostki z kilkoma użytkownikami, jak i duże uczelnie z wieloma jednostkami organizacyjnymi, posiadające kilkuset jednoczesnych użytkowników. Platforma Dynamics CRM daje też możliwości intuicyjnego i szybkiego rozszerzenia rozwiązania na inne obszary biznesowe.

– Chcemy wspierać uczelnie w ich rozwoju informatycznym, optymalizować procesy biznesowe, usprawniać ich dotychczasowe działania na szeroką skalę oraz podnosić ich prestiż. Zautomatyzowany przepływ informacji będzie miał wpływ na zadowolenie studentów i większą skuteczność w poszukiwaniu wymarzonej pracy – mówi Michał Gruda, Manager Centrum Kompetencyjnego Microsoft Dynamics 365 w Sii.

– Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu CRM przede wszystkim ze względu na konieczność usprawnienia procesu zarządzania danymi o naszych absolwentach i partnerach biznesowych. Do tej pory zmagaliśmy się z problemem zbierania danych różnymi kanałami, co powodowało ograniczone możliwości ich dalszego wykorzystania. Możliwość gromadzenia tych informacji w jednym miejscu i tworzenia na ich podstawie różnych zestawień pozwala nam na lepszą i bardziej precyzyjną komunikację z instytucjami kontrolującymi i akredytującymi oraz na podejmowanie lepszych decyzji w oparciu o konkretne przesłanki (np. realne zainteresowanie różnymi formami wydarzeń dla studentów, liczbę aplikacji na konkretne oferty czy oferty określonych pracodawców, itp.). System CRM pozwala nam również na śledzenie historii współpracy z poszczególnymi partnerami biznesowymi oraz ułatwia aktualizowanie danych kontaktowych naszych studentów i absolwentów. Zaletą rozwiązania jest
możliwość dopasowania go do naszych indywidualnych potrzeb oraz – także dzięki współpracy z pozostałymi partnerami w tym projekcie, zintegrowania nowego portalu z naszym serwisem www oraz systemami, z których korzystaliśmy już wcześniej. Dzięki temu student, absolwent oraz pracodawca zyskał nowe funkcjonalności bez poczucia rewolucji, a Biuro Karier może korzystać z dodatkowych usprawnień stanowiących zaplecze systemu – mówi Joanna Piechocka, Zastępca Kierownika Biura Karier i Współpracy z Absolwentami w ALK.

CRM przyszłością uczelni wyższych

Większość Uczelni ma już wdrożone systemy klasy ERP i systemy do zarządzania dydaktyką. Aby dalej udoskonalić proces zarządzania uczelnią i budować organizację nastawioną na świadczenie dojrzałych usług, konieczne jest wdrożenie systemu klasy CRM. Uczelnie, które wprowadzą system zarządzania relacjami i będą traktować swoich studentów jak klientów mają szansę zdobyć przewagę konkurencyjną na trudnym rynku edukacyjnym. Warto zauważyć, że na tego typu transformacje uczelni można pozyskać dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Wiedza Edukacja Rozwój.

– Sii jest gotowe do wspierania Uczelni w takich działaniach i do dostarczenia elastycznego i łatwego do konfigurowania systemu informatycznego opartego na Dynamics CRM. SiiCareer to przykładowa implementacja i wstęp do dalszego rozwoju CRM na uczelni – mówi Piotr Żukowski, Dyrektor Sektora Public Sii.

Microsoft Dynamics CRM posiada możliwość integracji z wieloma systemami, a rozwiązanie w zależności od wymagań klienta, może być zainstalowane w systemie bądź w chmurze.

– Microsoft przykłada dużą wagę do rynku edukacyjnego. Nasze rozwiązania przygotowywane we współpracy z partnerami mają wszechstronne zastosowanie. To implementowane w Akademii Leona Koźmińskiego z pewnością sprawdzi się w optymalizacji procesów biznesowych, począwszy od działań promocyjnych, po budowanie relacji ze studentami. Liczymy na to, że rozwiązania te będą mogły być stosowane również na innych polskich uczelniach – mówi Cecylia Szymańska, Dyrektor ds. Edukacji Microsoft Polska.

Microsoft Dynamics 365 w obszarze CRM to elastyczna platforma biznesowa o szerokim zastosowaniu w wielu różnych branżach, obsługująca procesy nie zawsze jednoznacznie kojarzące się z obszarem Customer Relationship Management.

– W przypadku uczelni wyższych przykładowymi obszarami jej zastosowania są działania promocyjne, procesy rekrutacyjne, obsługa wniosków i podań studentów oraz budowanie długoterminowych relacji z absolwentami. Ta lista zastosowań jest jednak właściwie nieograniczona, co pokazuje chociażby przykład Biura Karier i Współpracy z Absolwentami ALK, które podeszło do swojego problemu w sposób innowacyjny i wykorzystało moc chmury Microsoft aby usprawnić swoje relacje ze studentami, absolwentami oraz pracodawcami – mówi Paweł Brudny z Microsoft.

Sii – solidny partner w innowacji

Sii stawia sobie za cel satysfakcję klientów, który osiąga dzięki pełnemu zaangażowaniu i elastyczność we wdrażaniu swoich produktów, a także za sprawą usług najwyższej jakości. Zatrudniając ponad 3000 inżynierów Sii sp. z o. o. jest czołowym dostawcą usług IT i inżynierii przemysłowej w Polsce. Spółka wspiera klientów w zakresie doradztwa, analiz i testów, rozwoju oprogramowania, zarządzania infrastrukturą, integracji oraz utrzymania systemów czy inżynierii przemysłowej. Specjaliści Sii realizują projekty dla wiodących firm z sektorów bankowości i finansów, ubezpieczeń, telekomunikacji, Hi-Tech, energetyki i przemysłu. Firma powstała w styczniu 2006 r. w Warszawie. Posiada 8 oddziałów w Polsce: w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie, Łodzi, Lublinie i Katowicach.

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)