Legia Warszawa jest pierwszym polskim klubem sportowym, który zdecydował się na wejście na rynek e-sportu, czyli turniejów gier wideo. Stołeczny klub co prawda nie ogłosił jeszcze podpisania kontraktu z żadnym z graczy, ale wiemy już zorganizuje na własnym stadionie zawody m. in. w grę FIFA 17, w których wezmą udział zawodnicy wielu klubów z całej Europy.
Organizacja turnieju e-sportowego oznacza, że potwierdziły się informacje money.pl, jakoby stołeczny klub rozważał wejście na ten rynek.Pisaliśmy o tym na początku października.
Dziś Legia sama przyznaje, że w ciągu kilku najbliższych dni będzie jasne, kto zaprezentuje "Wojskowych" w organizowanym w dniach 5-6 listopada wydarzeniu. "Nazwiska osób, które będą reprezentowały Legię na turnieju na razie trzymane są w tajemnicy – w najbliższych dniach Klub przedstawi członków drużyny, która zmierzy się w FIFA17 z europejskimi potęgami, a w kolejnych tygodniach zaprezentuje strategię e-sportową" - czytamy na oficjalnej witrynie klubu z Łazienkowskiej.
Do Warszawy w pierwszy weekend listopada zjadą się przedstawiciele takich klubów jak Manchester City, Schalke 04 Gelsenkirchen, VFL Wolfsburg, Ajax Amsterdam czy Paris Saint-Germain. - Rynek gier komputerowych oraz ich popularność i różnorodność rosną z każdym rokiem, coraz więcej europejskich klubów podejmuje w tym obszarze bardzo ambitne projekty - mówi na łamach legia.com wiceprezes klubu Jakub Szumielewicz.
Rzeczywiście, według danych z raportu "Global Esports Market", opublikowanego przez firmę Newzoo, liczba miłośników e-sportu w 2019 roku wzrośnie do 345 mln, a rynek będzie wart wtedy ponad miliard dolarów. W tej chwili jego wartość jest szacowana na połowę tej kwoty. Pule nagród w największych turniejach sięgają nawet 20 mln dol., a zmagania graczy przy wypełnionych po brzegi halach sportowych śledzi w internecie ćwierć miliarda ludzi na całym świecie.
Nic więc dziwnego, że coraz więcej tradycyjnych klubów sportowych dostrzega w e-sporcie szansę na promocję, ale również i zarobek. Oprócz wspomnianych wyżej europejskich klubów piłkarskich swoje drużyny mają również przedstawiciele amerykańskiej ligi NBA czy MLS.
- Po raz pierwszy na świecie na turniej sportu elektronicznego przyjedzie tak wiele oficjalnych drużyn czołowych, światowych klubów piłkarskich - mówi Wiktor Cegła, dyrektor marketingu Legii Warszawa. - Przy okazji turnieju odbędzie się również warsztat z udziałem specjalistów do spraw e-sportu, marketingu oraz mediów społecznościowych reprezentujących wszystkie kluby uczestniczące w naszych rozgrywkach, w trakcie którego dyskutować będziemy nad przyszłością, rolą i formą udziału tradycyjnych organizacji sportowych w tej nowej dla nich przestrzeni.
Zawodnicy zmierzą się przy Łazienkowskiej w systemie każdy z każdym, a następnie najlepsi zagrają między sobą w fazie pucharowej, gdzie przegrywający odpada. Zwycięzcy wzbogacą się o 3,5 tys. euro.