Bank centralny chce wciągnąć kolejarzy, ZUS i księży do kampanii o odpowiedzialnym pożyczaniu. W drugiej połowie listopada ruszy społeczna kampania przestrzegająca przed zgubnymi skutkami zadłużania się ponad miarę.
Patronują jej Narodowy Bank Polski, Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. - _ Chcemy skoncentrować się na lichwie, czyli pożyczkach o bardzo wysokim oprocentowaniu. Okres przed świętami to dobry czas, żeby uczulić ludzi na rozważniejsze pożyczanie _ - mówi _ Pulsowi Biznesu _ szef biura prasowego NBP Przemysław Kuk.
Co ciekawe, o pomoc w przeprowadzeniu akcji organizatorzy poprosili między innymi episkopat. _ - Rozmawialiśmy z episkopatem, a także z policją, Polską Organizacją Handlu i Dystrybucji, PKP i ZUS, zapraszając ich do włączenia się do naszej akcji _ - dodaje Przemysław Kuk.
Rozmowy są na wstępnym etapie. Na razie mowa jest o ulotkach, które byłyby rozdawane w hipermarketach, pociągach, czy włączanych do korespondencji z emerytami i rencistami - pisze _ Puls Biznesu _.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
PSL chce dużych zmian w polskich finansach Politycy PSL zapisali swoje propozycje w projekcie nowelizacji ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym oraz o kredycie konsumenckim. | |
Wróci wszędzie tam, gdzie dotarł Tuskobus Donald Tusk zapowiedział, że będzie chciał przekazywać Polakom dobrą energię. | |
Dodatkowe 70 miliardów na kredyty dla firm? Jacek Rostowski zapowiedział uruchomienie mechanizmu pozwalającego przedsiębiorcom na zaciąganie kredytów pod zastaw zwrotu podatku VAT ze skarbu państwa. |