Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Dyskonty biją się o klienta i wydają krocie na reklamę. Biedronka właśnie wyprzedziła Lidla

20
Podziel się:

Aż 16 mln zł w ciągu dwóch tygodni wydała Biedronka na reklamę w telewizji. To o ponad milion złotych więcej niż dotychczasowy lider wśród dyskontów, Lidl.

Po dłuższym czasie hegemonii Lidla, to Biedronka została liderem w wydatkach na reklamę w TV
Po dłuższym czasie hegemonii Lidla, to Biedronka została liderem w wydatkach na reklamę w TV (EAST NEWS)

Od jakiegoś czasu to niemiecka sieć wiodła prym w wydatkach na reklamę telewizyjną. Zachęcała w niej zwłaszcza do robienia dużych zakupów przed niedzielami z zakazem handlu. Jej kampania była na tyle skuteczna, że pojawiająca się w niej piosenka zaczęła być nawet nucona przez dzieci (a pewnie i przez część dorosłych), o czym rozmawialiśmy z Maciejem Ptaszyńskim, dyrektorem generalnym Polskiej Izby Handlu:

Biedronka nie pozostawała mocno w tyle, bo też mocno zachęcała do wzmożonych wizyt w soboty i piątki, między innymi kusząc otwartymi wszystkimi kasami w "godzinach szczytu". To jednak Lidl wydawał na reklamę najwięcej.

Było tak jeszcze w tygodniu od 13 do 19 sierpnia. Niemiecka sieć wydała wtedy na opłacenie spotów w TV nieco ponad 7,5 mln zł (przynajmniej według cennikowych stawek). Biedronka zaś o milion złotych mniej - podaje portal dlahandlu.pl, powołując się na dane Nielsena.

Ale już tydzień później sytuacja się odwróciła. W dniach 20-26 sierpnia Biedronka przyspieszyła z wydatkami i wyłożyła na kampanie telewizyjne aż 9,5 mln złotych. Lidl w tym czasie przeznaczył 7,3 mln.

Jak pisaliśmy, zakaz handlu wywrócił sektor detaliczny w Polsce do góry nogami. To już pewne: handel internetowy, punkty usługowe i małe sklepy odbiorą kawałek tortu super- i hipermarketom. Najbardziej zaciętą walkę toczą Lidl i Biedronka.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
kupa śmiechu
6 lat temu
16 mln na dwa tygodnie czyli 8 mln na tydzień x52 tygodnie =416 mln na reklamę i nie mają na podwyżki dla pracowników ?
M
6 lat temu
Może zamiast reklam dać podwyżki pracownikom a nie reklamy pracownicy się zwalniają a NIK nie chce przyjść Firma nie długo nie będzie miała z kim otworzyć sklepu
Kolo
6 lat temu
Dali by podwyżki dla pracowników ... A nie x milionów na reklame.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Ted
6 lat temu
Syf w Biedronce, syf w Lidlu. Pracowników za psów mają, rzucą parę groszy i każą robić do nocy
Janusz
6 lat temu
Pracuje w biedronce i zamiast wydawać na reklamy to niech płacą więcej pracownikom którzy naprawdę muszą się denerwować na klientów którzy sa pijani i robią awanture a ochroniasz zamiast uspokoić to ucieka pierwszy a jak coś się stanie pracownikowi to myjecie ręce ze nie wasza wina a wasza nie dość że zastępca kierownika sklepu nic nie robi a pracownicy zmiany których jest 3 lub 4 nie dają rady bo Zawisze chodzą 2 alb 3 kasy a jeden pracownik ma rozłożyć nabiał kontenery i kilka skladakow naprawdę nie jest łatwo ma dużym sklepie dajecie kartki lubię to polecam biedronke co tak naprawdę nic nie daje bo zglaszamy chętnych i nie przyjmujecie do pracy bo szkoda pieniędzy na pracowników mam nadzieję ze się to wszystko zmiemi bo naprawdę fajny sklep ale góra robi z nas tanią siłę roboczą Ukraińców przyjmijcie do pracy i płacie im śmieszne 2200 zl za to co każdy pracownik robi
Aaa
6 lat temu
Lidl Lidl gurom
Katarzyna
6 lat temu
Lepiej niech zatrudnienie podniesie tyle kasy na reklamy ą na sklepie 2 pracowników syf towar na paletach brak cen ą oni o reklamach żenada
Win7
6 lat temu
Za te 16 baniek przyjęli by co najmniej po 4-6 osób na sklep tam ludzie nie wiedza za co się złapać syf bałagan wieczne kolejki nie po układany towar i źle ceny Przyczyna Brak ludzi!!!!!