Sieć dyskontów Lidl była przez pierwsze siedem miesięcy tego roku najmocniej reklamowaną w tradycyjnych mediach marką – wynika z badań przeprowadzonych dla serwisu Wirtualnemedia.pl. Reklamy Lidla kosztowały dwa razy tyle, co drugiej w zestawieniu Biedronki.
Reklamy Lidla kosztowały według cenników 332,1 mln zł. To o 15,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą marką pod względem wielkości budżetu reklamowego była Biedronka. Jej wydatki są szacowane na prawie 172 mln zł. To 37,1-proc. wzrost w porównaniu do siedmiu miesięcy 2015 r.
W pierwszej piątce zmieściły się także: Media Ekspert z wydatkami w wysokości 171,6 mln zł, T-Mobile (144,8 mln zł) i Kinder 140,6 mln zł.
Rok temu Lidl ruszył z nową kampanią reklamową „Dorota, Karol i Goście”. Główną twarzą kampanii została Dorota Wellman, której towarzyszy kucharz Karol Okrasa. Kontrakty i szczegóły wynagrodzeń są poufne. Wellman zadeklarowała jednak, że część honorarium przeznaczy na cele charytatywne.
Obie sieci dyskontów walczą o klienta nie tylko reklamami. Jak pisaliśmy niedawno, promocyjne starcie gigantów polskiego handlu nabiera rumieńców. Po tym jak Biedronka skopiowała akcję z bonami Lidla i dała swoim klientom 25-złotową zniżkę, Lidl podbił stawkę i zaproponował bony o wartości 30 zł.