Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Agata Kalińska
Agata Kalińska
|

Komornik w Lidlu. Grycan zarzuca sieci kopiowanie opakowań lodów

138
Podziel się:

Komornik zajął 46 tys. opakowań lodów Ballino, marki własnej sieci Lidl. Stało się to na wniosek producenta lodów Grycan, który zarzuca Lidlowi m.in. nieuczciwą konkurencję. Zdaniem producenta, sieć kopiuje opakowania charakterystyczne właśnie dla lodów Grycan.

Komornik w Lidlu. Grycan zarzuca sieci kopiowanie opakowań lodów
(Piotr Jedzura/REPORTER/East News)

Komornik zajął 46 tysięcy opakowań lodów Ballino, marki własnej sieci Lidl. Stało się to na wniosek firmy Grycan zarzucającej Lidlowi m.in. nieuczciwą konkurencję. Zdaniem producenta, sieć kopiuje opakowania charakterystyczne właśnie dla lodów Grycan.

Jak poinformował producent w opublikowanym w czwartek oświadczeniu, komornik wykonywał postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie z lutego 2017 r. Firma Lodziarnie Firmowe wystąpiła do sądu po tym, jak Lidl zaczął pod koniec zeszłego roku sprzedawać lody marki własnej Ballino. Zdaniem producenta, forma opakowania i szata graficzna są bardzo podobne do półlitrowych opakowań lodów marki Grycan.

- Od zeszłego roku sieć Lidl sprzedawała niewielkie ilości naszych produktów o pojemności 500 ml i ta współpraca układała się poprawnie. Tym bardziej byliśmy zaskoczeni, gdy z końcem 2016 roku w sieci dyskontów Lidl pojawiły się duże ilości lodów jej marki własnej Ballino w opakowaniach 500 ml, do złudzenia przypominających nasze produkty i ustawionych dokładnie w tych samych miejscach, w których do tej pory, podczas wspólnych akcji stały lody marki Grycan-Lody od pokoleń - wyjaśnia Marcin Snopkowski, dyrektor generalny firmy Lodziarnie Firmowe.

- Nie mamy nic przeciwko zdrowej konkurencji handlowej, ale domagamy się uczciwego znakowania produktów, które nie będzie wprowadzało konsumentów w błąd i przenosiło na markę Grycan doświadczeń zakupowych związanych z produktem, z którym nie mamy nic wspólnego. Ze swojej strony jesteśmy zdeterminowani, by wszelkimi prawnie dopuszczalnymi metodami bronić pozycji i wartości naszej marki, na które złożyła się ciężka, wieloletnia praca rodziny Państwa Grycanów - dodaje.

Tak wyglądają opakowania lodów Ballino, marki własnej Lidla:

Innego zdanie jest Lidl. "Marka Ballino od lat jest znana naszym klientom i klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl" - czytamy w przesłanym WP money oświadczeniu.

Sieć zwraca uwagę, że nie zostało jej doręczone postanowienie stanowiące podstawę działań komornika, nie było też możliwe uzyskanie do niego natychmiastowego wglądu w sądzie. "Nie znamy motywów jakimi kierował się Sąd Okręgowy w Warszawie uwzględniając w części wniosek Lodziarni Firmowych. Zwracamy uwagę, że postanowienie sądu zostało wydane bez umożliwienia nam przedstawienia argumentów, a nawet bez poinformowania nas, że takie postępowanie się toczy, jedynie w oparciu o argumentację Lodziarni Firmowych" - pisze Lidl.

Zapewnia jednocześnie, że po otrzymaniu postanowienia sądu sieć sama podejmie kroki prawne. "Pragniemy podkreślić, że jesteśmy otwarci na dialog, działamy zgodnie z dobrymi praktykami biznesowymi i liczymy na jak najszybsze rozwiązanie sprawy. Aktualnie lody będące przedmiotem zaistniałej sytuacji nie są dostępne w sprzedaży" - informuje sieć.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(138)
WYRÓŻNIONE
Lena
8 lat temu
zgodnie z przepisami dotyczącymi znakowania środkow spożywczych, zabronione jest wprowadzanie w błąd klienta również za pomocą szaty graficznej a w tym przypadku tak właśnie jest
ahhaha
8 lat temu
Komornik zajął 46 tysięcy opakowań lodów Ballino,-ale sie nażre...niebożę :)
Adam
8 lat temu
Widać ewidentnie po opakowaniach, że Lidl podszywa się pod lody grycan. Ślepy by zauważył. Stosują wiec nieuczciwe praktyki. Cały świat zaklamany. Tylko pieniążki się liczą.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (138)
PIOTR
8 lat temu
TO SIĘ ZNOWU Grycanki utłuczą
mi
8 lat temu
Häagen-Dazs - opakowanie bardzo podobne do Grycan z tym, że lody Häagen-Dazs były pierwsze.
Zuzia
8 lat temu
I bardzo dobrze! niech Grycan walczy o swoje - na swoją pozycję pracowali latami. Lidl cwany bardzo - łatwiej się podpiąć pod czyjś sukces niż wypromować własną markę. To kosztuje czas i pieniądze - no i pomysł trzeba mieć. A Lidl swoją drogą już nie pierwszy raz taki przekręt robi - wcześniej oszukiwali tak samo z "Ptasim Mleczkiem". Najpierw sprzedawali przez jakiś czas Wedlowskie, a później nagle na tych samych półeczkach pojawiło się ich własne ptasie mleczko w pudełku łudząco podobnym do tego Wedlowskiego.
Misio
8 lat temu
broń swojego Grycan , nie daj się oszukać
ewa
8 lat temu
Są prawie identyczne , a Grycany to najlepsze lody jakie jadłam i które uwielbiam, można się pomylić.
...
Następna strona