Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Za trzy lata z Katowic do Krakowa w godzinę. PKP PLK wybrało wykonawcę linii Trzebinia-Jaworzno

12
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum Trakcji PRKiI jako liderem na modernizację trasy Trzebinia - Jaworzno Szczakowa, poinformowały PKP PLK. Wartość umowy to 365 mln zł. Remont całości trasy na linii E30 Katowice - Kraków ma kosztować 2,3 mld zł.

Za trzy lata z Katowic do Krakowa w godzinę. PKP PLK wybrało wykonawcę linii Trzebinia-Jaworzno
(PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z konsorcjum Trakcji PRKiI jako liderem na modernizację trasy Trzebinia - Jaworzno Szczakowa. Wartość umowy to 365 mln zł. Remont całości trasy na linii E30 Katowice - Kraków ma kosztować 2,3 mld zł.

- Linia Zabrze Katowice - Kraków jest bardzo istotna z uwagi Górnego Śląska i Małopolski - powiedział prezes PKP PLK Ireneusz Merchel podczas konferencji prasowej. - Ta inwestycja nabrała przyspieszenia. Podpisujemy umowę na realizację odcinka Jaworzno Szczakowa - Trzebinia.

Prezes podkreślił, że trwają już prace na łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki, które zakończą się w 2017 r.

Termin realizacji to 24 miesiące od daty podpisania umowy. Jej wartość to 365 mln zł brutto.

Zakończenie wszystkich prac na linii Katowice - Kraków planowane jest w czerwcu 2020 r. Wówczas, jak podaje w komunikacie PKP PLK, najszybsze pociągi pokonają trasę w około godzinę, czyli w o połowę krótszym czasie niż obecnie.

Wykonawcą modernizacji na odcinku Trzebinia - Jaworzno Szczakowa jest konsorcjum: Trakcja PRKiI (lider konsorcjum), Comsa (Partner), PKP Energetyka (Partner), PORR Polska Construction (partner) i PORR Bau GmbH (partner).

Umowa przewiduje modernizację torów i sieci trakcyjnej na stacjach i szlakach. Prace obejmą 33 obiekty inżynieryjne, w tym 17 wiaduktów.

"PLK zmienią na nowocześniejsze urządzenia sterowania ruchem i m.in. dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo pociągów, które pojadą do 160 km/h. Lepszą obsługę podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, zapewni przebudowa peronów i przejść podziemnych w Jaworznie Szczakowej, Jaworznie Ciężkowicach i peronów z kładką dla pieszych w Balinie" - czytamy dalej w komunikacie.

Modernizacja obejmie także przejazdy kolejowo-drogowe. Dwa - w Jaworzno Szczakowej, w ciągu ulic Bukowskiej i Mroczka oraz jeden w Balinie. Zastąpią one bezkolizyjne wiadukty nad torami, co podniesie poziom bezpieczeństwa ruchu pociągów na trasie E30 między Trzebiną a Jaworzno Szczakową i ruchu samochodowego i pieszego.

Ponadto dwa skrzyżowania drogi z torami zostaną wyposażone w urządzenia nowszej generacji (Jaworzno Szczakowa, Jaworzno Ciężkowice).

Projekt na linii E30 Katowice - Kraków realizowany jest w ramach unijnego instrumentu finansowego CEF "Łącząc Europę". Całkowita szacunkowa wartość projektu Katowice - Kraków, łącznie z dziś podpisanym, wynosi ok. 2,3 mld zł, podano także w materiale.

oprac. Jacek Frączyk na podst. ISBNews

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
Wafel
8 lat temu
Czyli Stalexport musi szykować kasę na łapówki żeby wybuchła jakaś afera przy przetargach.
Pawelo
8 lat temu
80 kilometrów w godzinę za 3 lata. Woow !
Beata
8 lat temu
wydaje mi się ,że z katowic do krakowa w godzine to i tak nie jest rewelacja , ile tam jest km linią kolejową wie ktoś ?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
mikael
8 lat temu
Za komuny jeżdziłem z Krakowa do Katowic w 53 minuty. Teraz będzie zawrotna szybkość 77 km/godzinę.
Wiktoria
8 lat temu
431masakra, pluszakow nigdy za wiele, bit.ly/2ipIqHg, sama dostałam 3 sztuki!
zigor
8 lat temu
A ile jedzie autobus MPK?
ad
8 lat temu
wow to 5 razy szybciej niż rowerem! i aż 15 razy szybciej niż piechotą! szaleństwo!!!
Pawelo
8 lat temu
80 kilometrów w godzinę za 3 lata. Woow !