- podała szacunki firma Expert Monitor.
Według tej firmy przychody telewizji z reklam w listopadzie 2003 roku wyniosły 735,45 mln zł i były o 17 proc. wyższe niż w listopadzie 2002 roku oraz o 1,3 proc. niższe niż w październiku 2003 roku.
"Tradycyjnie listopad jest pierwszym miesiącem od zakończenia wakacji, w którym notuje się spadek przychodów tego medium" - podał Expert Monitor w swoim raporcie.
Przychody stacji radiowych wyniosły natomiast 96,6 mln zł. W stosunku do listopada 2002 roku były wyższe o 34 proc., a w stosunku do października 2003 roku wyższe o 3 proc.
"Ostatnie trzy miesiące to okres wzrostu wydatków w radiu, choć z miesiąca na miesiąc dynamika wzrostu jest coraz mniejsza" - podano w raporcie.
W listopadzie przychody z reklam gazet ogólnopolskich i regionalnych spadły o 12 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku i wyniosły 144,7 mln zł.
"W związku ze zmianą metody monitoringu szacujemy, że ta część rynku uzyskała pięcioprocentowy wzrost przychodów w stosunku do listopada 2002 roku" - napisano w raporcie.
Rynek magazynów osiągnął w listopadzie przychody z reklam w wysokości 164,6 mln zł, czyli o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej i o 5 proc. mniej niż w październiku 2003 roku.
Zdaniem autorów raportu częściowo tak dobry w tym segmencie wynik jest skutkiem zwiększenia liczby monitorowanych tytułów.
Przychody magazynów z reklam, podobnie jak radia, od końca wakacji utrzymują tendencję wzrostową.
Raport został opracowany na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.