Polskie "budki" z lodami i kołaczami stają się międzynarodowym hitem. Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab mają chrapkę na kolejne rynki. - Za granicą działamy pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). Na Słowacji mamy już kilkanaście punktów franczyzowych (w sąsiedztwie sklepów Kaufland), które prowadzone są przez naszych rodaków - mówi portalowi retailnet.pl Marcin Olesiak, właściciel Sweet, do której należą wspomniane marki.
- W Niemczech postawiliśmy na Mastera, który doskonale zna tamtejszy rynek i rozwija tam naszą sieć w oparciu o lokalizacje przy centrach handlowych. Sam prowadzi pięć takich punktów - dodaje.
A to dopiero początek ekspansji. Polacy otworzyli już nowe punkty w Wielkiej Brytanii, a w 2019 r. planują wejść na rynek rumuński i chorwacki. Oczywiście to nie jest proste, ponieważ zarządzanie firmą z Polski generuje problemy m. in. logistyczne. Jednak właściciel zapewnia, że wszystko jest poukładane.
Zobacz też: * *Tego w składzie lodów naturalnych nie powinno być
Sieć Lodolandii posiada ok. 370 lokalizacji, Kołacz na Okrągło ok. 70, a Bafra Kebab – 20. Tą najszybciej rozwijająca się sieć gastronomiczną w Polsce stworzyła trójka ludzi, finansistów, którzy biznesowe doświadczenie zdobyli w pracy w korporacjach.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl