Naprawy "gagarinów" rozpoczną się w styczniu 2018 r. i będą trwać do września 2020 r. Szacuje się, że wartość umowy wynosi 176,3 mln zł netto - poinformowała spółka.
Przede wszystkim zostanie dokonana wymiana przestarzałego silnika spalinowego na silnik nowej generacji, który będzie spełniał normy emisji spalin. Zagwarantuje to obniżenie zużycie oleju napędowego i oleju silnikowego.
Lokomotywy zostaną również wyposażone w ergonomiczną kabinę maszynisty oraz nowe oprogramowanie. Pesa zapewni także licencje niezbędne do obsługi lokomotywy i dostarczy zestawy specjalistycznych narzędzi do naprawy. Umowa przewiduję naprawę 20 szt. w 2019 roku i 18 szt. w 2020 roku.
"Zawarcie przedmiotowej umowy jest elementem realizacji strategii spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynku, budowy przewag konkurencyjnych oraz stanowi istotny element budowania silnej i stabilnej pozycji PKP Cargo. Zastosowanie nowoczesnego silnika spalinowego pozwoli na istotne zmniejszenie zużycia paliwa i oleju silnikowego oraz poprawi wskaźnik dostępności pojazdów" - czytamy w komunikacie.
PESA Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.
Zobacz też: * *Nowoczesne pociągi w kujawsko-pomorskiem
PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa na rynku przewozów towarów, intermodalnym, spedycji oraz napraw taboru. Posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl