Za najlepszą firmę w branży uznano Singapore Airlines z Singapuru. Linia ta powróciła na czoło zestawienia po 10 latach, gdyż po raz ostatni uplasowała się na pierwszej pozycji dokładnie w 2008 r. - przypomina TVN24BIS.
Na drugim miejscu sklasyfikowano Qatar Airways, czyli ubiegłorocznego zwycięzcę zestawienia. Trzecie miejsce zajęły japońskie ANA Nippon Airways.
Czytaj też: Ceny biletów najtańsze od lat
Ogólnie w pierwszej dziesiątce jest dziewięć linii z Azji. Jedynym rodzynkiem jest niemiecka Lufthansa. Zajmuje ona siódmą pozycję.
Nasz LOT został sklasyfikowany pod koniec siódmej dziesiątki. Daleko, ale polski przewoźnik zanotował spory awans. Co więcej, jest to stała tendencja. Dwa lata temu LOT był na 92. Miejscu, rok temu – na 79. A jeszcze trzy lata temu w ogóle nie był sklasyfikowany.
Ranking „World's Best Airline” powstaje na podstawie badania zadowolenia pasażerów. Jest uważany za najbardziej miarodajny w branży.
Pasażerowie odpowiadają m.in. na pytania dotyczące komfortu podróży, życzliwości personelu czy jakości posiłków. W tym roku w badaniu wzięło udział 20,36 mln pasażerów z ponad 100 krajów. Ocenili oni 335 linii lotniczych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl