O skali tego wzrostu niech świadczy fakt, że w sumie LOT w roku 2014 przewiózł o 2 proc. pasażerów więcej.
Jak podaje ambasada w Bukareszcie, polski przewoźnik przez wiele lat wykonywał dwa przeloty dziennie na trasie Bukareszt-Warszawa. Teraz tych lotów jest 20 tygodniowo. Ponadto od kwietnia 2014 roku został dodany dodatkowy, codzienny przelot na tej trasie, co świadczy o zwiększonym zapotrzebowaniu ze strony pasażerów.
Sam LOT niechętnie komentuje doniesienia o wzroście ruchu na trasie do Bukaresztu. Spółka tłumaczy, że szczegółowe dane dotyczące liczby przewiezionych pasażerów na poszczególnych trasach stanowią tajemnicę handlową.
Polski przewoźnik zapewnia jednak, że Rumunia jest z perspektywy LOT-u jednym z najważniejszych rynków w regionie. Biuro prasowe LOT-u dodaje, że polska linia jest też lotniczym przewoźnikiem pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących z Bukaresztu do Warszawy lub z przesiadką na Lotnisku Chopina do innych miast w Polsce, Europie i na świecie.
W ubiegłym roku po raz pierwszy od siedmiu lat LOT zanotował zysk na lataniu. Wyniósł on 99 mln zł.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
LOT planuje uruchomić nowe trasy Udana restrukturyzacja LOT-u i ustabilizowanie sytuacji w spółce to nie koniec wyzwań dla zarządu przewoźnika. Od początku przyszłego roku linia będzie już mogła uruchamiać nowe trasy, a Ministerstwo Skarbu Państwa oczekuje aktywności na poziomie kilkunastu nowych połączeń rocznie. Spółka cały czas szuka kapitału na dalszy rozwój. Chce go pozyskać od inwestora lub z giełdy. - Spółka przy odpowiedniej determinacji potrafiła ... | |
Ważny werdykt dla latających samolotami Trybunał Sprawiedliwości Unii potwierdził przepisy unijne nakazujące podawanie już od początku transakcji ostatecznej ceny biletu w elektronicznym systemie rezerwacji lotów. | |
Bezpieczeństwo priorytetem dla przewoźników Tegoroczne, 70. Walne Zgromadzenie Międzynarodowego Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) rozpocznie się dziś na Bliskim Wschodzie |