Samoloty PLL LOT od 4 grudnia zaczną latać z Warszawy na lotnisko Tegel w Berlinie - poinformowała w czwartek spółka. Loty będą wykonywane codziennie maszynami Bombardier Q400 i Embraer 170 oraz 175, które na pokład mogą zabrać po ok. 80 pasażerów.
To 41. połączenie ogłoszone przez LOT od początku 2016 r.
LOT obsługiwał już trasę między Warszawą i Berlinem - początkowo do portu Schoenefeld, a następnie Tegel - do 2013 r., kiedy połączenie zostało zawieszone. Marek Kłuciński, rzecznik Prasowy PLL LOT S.A. decyzję tłumaczył wówczas względami ekonomicznymi: "Ma to związek z analizą opłacalności połączenia oraz restrukturyzacją połączeń, która jest częścią planu wdrażanego przez spółkę. Jego celem jest uzyskanie trwałej rentowności w perspektywie 2 lat". Przed zawieszeniem lotów do Berlina w 2013 roku, bilet w obie strony kosztował 210 zł.
Air Berlin pikuje, LOT rozwija skrzydła
Po czterech latach polski przewoźnik zmienia zdanie, co może mieć związek z kłopotami Linii Air Berlin, obsługującej trasę Warszawa-Berlin, które w połowie sierpnia br. złożyły wniosek o otwarcie postępowania upadłościowego.
"Nowe połączenie to duże ułatwienie dla pasażerów podróżujących zarówno między Warszawą a Berlinem, jak też przez Warszawę do ponad 70 innych miast na świecie" - poinformowała właśnie spółka w komunikacie.
Zobacz także: „Czy leci z nami pilot?” Przełomowa technologia sił powietrznych USA
Polski przewoźnik od poniedziałku do piątku poleci do i z Berlina dwa razy dziennie (rano i po południu), a w soboty i niedziele raz - w godzinach popołudniowo-wieczornych.
"Od sezonu letniego w przyszłym roku LOT planuje zwiększyć częstotliwość rejsów na trasie Warszawa-Berlin do trzech razy dziennie. W ten sposób spółka chce zaoferować pasażerom lecącym z Berlina wygodne połączenia przez Warszawę między innymi do wielu miast Europy Środkowo-Wschodniej, np. Kaliningradu, Moskwy, Kijowa, Lwowa, Odessy, Charkowa, Mińska, Tallinna, Wilna, Rygi, Bukaresztu, Sofii i Budapesztu" - czytamy w komunikacie.
Jak tłumaczy dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT Adrian Kubicki, trzymilionowy Berlin to cel licznych podróży z Warszawy, a także miejsce zamieszkania wielu osób z Europy Środkowo-Wschodniej. - Dostaną oni możliwość wygodnego podróżowania do swoich rodzinnych krajów z Berlina przez lotnisko przesiadkowe w Warszawie. Np. do Bukaresztu i Sofii LOT oferuje możliwość podróży aż dwa razy dziennie - mówi.
Rozwój siatki połączeń jest jednym z elementów wdrażania strategii rentownego wzrostu, którą LOT zainicjował w 2016 r. Jej efektami są m.in. poprawa wyników finansowych, rozbudowa floty, rozwój siatki połączeń i rozszerzenie oferty. W ubiegłym roku polski przewoźnik uruchomił najwięcej nowych i wznowionych połączeń spośród wszystkich linii lotniczych w Europie.
Trasę Warszawa-Berlin obsługiwały Linie Air Berlin, które w połowie sierpnia br. złożyły w sądzie rejonowym w Berlinie wniosek o otwarcie postępowania upadłościowego. Niemiecki rząd przyznał przewoźnikowi kredyt w wysokości 150 mln euro w celu utrzymania połączeń lotniczych. W ten sposób uda się uniknąć zawieszenia lotów. Pieniądze mają wystarczyć na trzy miesiące działalności drugich co do wielkości niemieckich linii lotniczych.