Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Katowice Airport coraz popularniejsze. Rozbuduje główny terminal

2
Podziel się:

Katowickie lotnisko obsłużyło w lipcu rekordowe pół miliona pasażerów. Przygotowuje więc przebudowę terminalu B. Dzięki modernizacji wzrośnie przepustowość portu. W Katowicach prowadzone są również inne inwestycje.

Katowice Airport coraz popularniejsze. Rozbuduje główny terminal
(Jacek Bereźnicki)

Śląskie lotnisko obsłużyło w lipcu rekordowe pół miliona pasażerów. Przygotowuje więc przebudowę terminalu B. Dzięki modernizacji wzrośnie przepustowość portu. Prowadzone są również inne inwestycje.

Terminal B został otwarty w 2007 r. Koncepcja rozbudowy jest już gotowa. Za projekt odpowiedzialne jest Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, które zarządza lotniskiem w Pyrzowicach. Przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej ma być ogłoszony w najbliższych dniach.

Piotr Adamczyk z biura prasowego Katowice Airport poinformował we wtorek, że przebudowa trzykondygnacyjnego terminalu B zostanie przeprowadzona w 2018 r.

- To będzie duże przedsięwzięcie, planujemy tam duże zmiany - zasygnalizował Adamczyk.

Zobacz także: Zobacz też: co zrobić, gdy zgubimy bagaż?

Władzie lotniska na razie nie podają szczegółów przebudowy. Wiadomo jednak, że podstawowym celem ma być zwiększenie przepustowości stref check-in, kontroli bezpieczeństwa oraz boardingu.

- Opracowana koncepcja, zaproponowana przez firmę, którą wybraliśmy, zdecydowanie spełnia te założenia - podkreślił przedstawiciel portu.

Lotnisko w rozbudowie

Katowickie lotnisko według prognoz ma obsłużyć 3,7 mln pasażerów w całym 2017 r. Ruch stale wzrasta. W lipcu po raz pierwszy w historii obsłużono aż pół miliona podróżnych. Rekordowe było zresztą całe pierwsze półrocze bieżącego roku, w trakcie którego obsłużono ponad 1,5 mln pasażerów.

Lotnisko zakłada, że w przyszłym roku obsłuży 4 mln klientów. Za 20 lat ma ich być natomiast 7,4 mln.

W związku z tym lotnisko prowadzi również inne programy inwestycyjne. Przekształcona w drogę kołowania ma być stara droga startowa, a pole manewrowe ma zostać dostosowane do II kategorii operacji lotniczych. Zakończenie tego projektu planowane jest na styczeń 2018 r.

W bieżącym roku ma również rozpocząć się drugi etap rozbudowy płyty postojowej cargo przed nową bazą cargo w południowo-wschodniej części portu. Ponadto w Pyrzowicach powstaje nowa wieża kontroli lotów, która ma być gotowa pod koniec 2018 r.

System, hotel i pasy

Trwają też przygotowania do uzbrojenia zachodniego (pomocniczego) podejścia do nowej drogi startowej w system ILS. Dzięki temu Katowice Airport będzie pierwszym lotniskiem regionalnym w Polsce z tym systemem na obu podejściach do drogi startowej.

W planach jest również nowy hotel marki Moxy. Przy śląskim lotnisku postawi go spółka Chopin Airport. W obiekcie, który ma przyjąć pierwszych gości w przyszłym roku, znajdzie się sto pokoi rozmieszczonych na pięciu kondygnacjach.

W poprzednich latach Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze przebudowało już najstarszy terminal A. Zbudowało też od podstaw nowy terminal C - wykorzystywany jako hala przylotów.

W obecnym letnim rozkładzie lotów Katowice Airport, w którym pojawiło się siedem z dziesięciu zaplanowanych na cały 2017 r. nowych tras, ogółem dostępnych jest ponad 100 połączeń regularnych i czarterowych do ponad 30 państw na czterech kontynentach.

gospodarka
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
klient
7 lat temu
A najmniejsza kawa w lotniczym bufecie, jedynym, który jest czynny w nocy, kosztuje ponad 15zł ! Czy tak zbierają na rozbudowę? Może ktoś wreszcie zadba o prawidłowe oznakowanie dróg dojazdowych, bo bez GPS można pojechać do Wrocławia lub Krakowa, zamiast do Katowic!
Gorge
7 lat temu
A CO Z MEGA LOTNISKIEM MORAWIECKIEGO? PO CO ROZBUDOWUJĄ KATOWICE JAK ZARAZ BĘDĄ PLAJTOWAĆ.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Gorge
7 lat temu
A CO Z MEGA LOTNISKIEM MORAWIECKIEGO? PO CO ROZBUDOWUJĄ KATOWICE JAK ZARAZ BĘDĄ PLAJTOWAĆ.
klient
7 lat temu
A najmniejsza kawa w lotniczym bufecie, jedynym, który jest czynny w nocy, kosztuje ponad 15zł ! Czy tak zbierają na rozbudowę? Może ktoś wreszcie zadba o prawidłowe oznakowanie dróg dojazdowych, bo bez GPS można pojechać do Wrocławia lub Krakowa, zamiast do Katowic!