Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kolejne kłopoty lotniska w Radomiu. Szykuje się półroczne opóźnienie

4
Podziel się:

Pierwsze wyloty z lotniska w Radomiu mają się odbyć dopiero latem 2020 roku. To o pół roku później niż zakładano. Niepewne jest też to, jaką w ogóle rolę ma spełniać radomski port - zwłaszcza w kontekście powstającego CPK.

Wyloty z Radomia się przesuwają, ale rząd ma pomysł dla tego lotniska. Ale co będzie z Modlinem?
Wyloty z Radomia się przesuwają, ale rząd ma pomysł dla tego lotniska. Ale co będzie z Modlinem? (fot.Marcin Jurkiewicz)

Pierwsze wyloty z lotniska w Radomiu mają się odbyć dopiero latem 2020 roku. To o pół roku później niż wcześniej zakładano. Niepewne jest też to, jaką w ogóle rolę ma spełniać radomski port - zwłaszcza w kontekście powstającego CPK.
- Usłyszeliśmy, że pierwsze loty z Radomia mają się odbyć dopiero latem 2020 r. To zadziwiające w kontekście informacji, które pojawiały się wcześniej - cytuje "Dziennik Gazeta Prawna" uczestnika spotkania z Mikołajem Wildem, pełnomocnikiem rządu ds. CPK. Wyloty do Radomia wrócą więc prawdopodobnie przynajmniej pół roku po planowanych wcześniej terminach, lecz nie jest to jedyny problem lotniska.

Zobacz także: Lotnisko Chopina uruchomi w przyszłym roku 25 nowych połączeń. Zobacz wideo:

- Mówiono, że będzie to komplementarne lotnisko dla Okęcia. Ale jaka będzie jego rola, gdy powstanie Centralny Port Komunikacyjny? - zastanawia się w rozmowie z "DGP" uczestnik tego samego spotkania. Przedstawicieli branży lotniczej rząd ma zapewniać, że z CPK nie będą latały ani loty czarterowe, ani tanie linie lotnicze. Więc według jednego z planów, takie loty miałby przejąć właśnie Radom.
Czemu nie Modlin, który jest przecież bliżej Warszawy? Według "DGP", wszystko przez obawy, że z postawienia na Modlin skorzysta jedna linia - Ryanair. Natomiast według rządzących, Radom daje nadzieje na większe zróżnicowanie, jeśli chodzi o przewoźników.
Jak czytamy jednak w dzienniku, Modlin nie chce się poddać bez walki i już negocjuje niższe stawki dla przewoźników, zwłaszcza dla tych czarterowych.
O politycznych kulisach wspierania Radomia kosztem Modlina pisaliśmy w money.pl przed kilkoma miesiącami. *
*
*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl
*

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
nautilus
6 lat temu
...a wszystko przez wielki PORT okrętów podwodnych - kolizyjne kursy przy wychodzeniu z samolotami.
Janusz
6 lat temu
Jak nie wypali z Radomiem jako lotniskiem dla Warszawy to można się zabrać za Rzeszów albo Gdynię. Są tak samo absurdalne jak Radom.
myślący
6 lat temu
Port lotniczy po północnej stronie Warszawy (Modlin) to totalny błąd logistyczny. Dlaczego? 1. Z Warszawy nie ma arterii expresowej wyprowadzającej na północ, trzeba jechać m.in. przez Łomianki, gdzie światła są co chwile. Czas przejazdu jest długi, nieekonomiczny. 2. Po północnej stronie Warszawy gęstość zaludnienia jest zdecydowanie mniejsza niż na południu. Większość ludzi korzystających z warszawskich lotnisk (Chopin, Modlin) jeździ właśnie z południowej strony. Pomysł, żeby ci wszyscy pasażerowie przejeżdżali przez całą Warszawę (która nie ma przygotowanej do tego infrastruktury drogowej), żeby dotrzeć na Modlin jest zły. 3. Warszawa to jedynie 1,7 mln mieszkańców. W promieniu 2 godzin jazdy samochodem od Radomia mieszka 8 mln osób - przeszło 1/5 ludności Polski. 4. Nie mówię, że port lotniczy powinien zostać wybudowany w Radomiu, ale konieczna jest budowa takowego gdzieś z południowej strony Warszawy. 5. Budowa w przeszłości lotniska w Modlinie, czy ewentualna inwestycja w przyszłości są dalece infantylnym błędem logistycznym, żeby nie powiedzieć totalną głupotą !
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
myślący
6 lat temu
Port lotniczy po północnej stronie Warszawy (Modlin) to totalny błąd logistyczny. Dlaczego? 1. Z Warszawy nie ma arterii expresowej wyprowadzającej na północ, trzeba jechać m.in. przez Łomianki, gdzie światła są co chwile. Czas przejazdu jest długi, nieekonomiczny. 2. Po północnej stronie Warszawy gęstość zaludnienia jest zdecydowanie mniejsza niż na południu. Większość ludzi korzystających z warszawskich lotnisk (Chopin, Modlin) jeździ właśnie z południowej strony. Pomysł, żeby ci wszyscy pasażerowie przejeżdżali przez całą Warszawę (która nie ma przygotowanej do tego infrastruktury drogowej), żeby dotrzeć na Modlin jest zły. 3. Warszawa to jedynie 1,7 mln mieszkańców. W promieniu 2 godzin jazdy samochodem od Radomia mieszka 8 mln osób - przeszło 1/5 ludności Polski. 4. Nie mówię, że port lotniczy powinien zostać wybudowany w Radomiu, ale konieczna jest budowa takowego gdzieś z południowej strony Warszawy. 5. Budowa w przeszłości lotniska w Modlinie, czy ewentualna inwestycja w przyszłości są dalece infantylnym błędem logistycznym, żeby nie powiedzieć totalną głupotą !
wolny38
6 lat temu
O ogary marszałka mazowsza z pezeetlu walcz ile wlezie. Łącznie z Kierwą.
Janusz
6 lat temu
Jak nie wypali z Radomiem jako lotniskiem dla Warszawy to można się zabrać za Rzeszów albo Gdynię. Są tak samo absurdalne jak Radom.
nautilus
6 lat temu
...a wszystko przez wielki PORT okrętów podwodnych - kolizyjne kursy przy wychodzeniu z samolotami.