Marek Piechocki, prezes i współtwórca LPP, największej polskiej firmy odzieżowej, przenosi swoje akcje do fundacji. Transfer udziałów wycenianych na prawie 3,5 mld zł ma zapewnić spółce przetrwanie, a rodzinie Piechockiego bezpieczeństwo na pokolenia.
LPP to właściciel odzieżowych marek: Cropp, House, Mohito, Sinsay i Reserved. Spółka zatrudnia 25 tys. pracowników, posiada 1,7 tys. sklepów o łącznej powierzchni 1 mln mkw. Rocznie sprzedaje 170 mln sztuk odzieży.
Jak informuje "Puls Biznesu", współtwórca firmy, prezes i akcjonariusz Marek Piechocki, założył fundację Semper Simul i przeniósł do niej cały majątek.
Zarządzać nim będzie niezależna rada fundacji, która kierować ma się określonymi w statucie celami. Określił je fundator fundacji, czyli Piechocki. To zgodnie z jego wolą będą musieli postępować zarządzający fundacją.
Przedsiębiorca tłumaczy w rozmowie z gazetą, że chce, aby LPP była zawsze polską firmą. Poza tym działalność fundacji ma zabezpieczyć przed podziałem spółki po śmierci Piechockiego.
Chce uniknąć sytuacji, do jakiej doszło na przykład w TVN. Zwraca uwagę, że po tym jak odszedł założyciel, doszło do podziału . Szef LPP podkreśla, że w konsekwencji telewizja jest już amerykańskich rękach.
Piechocki ma czwórkę dzieci. Zapewnia, że decyzja o stworzeniu fundacji była z nimi uzgodniona. Przyznaje, że każdy z potomków dostał propozycję nie angażowania się w przedsięwzięcie i odejścia z dużą sumą. Nikt z czwórki się na to nie zdecydował.
Piechocki w rozmowie z "Pulsem Biznesu" przyznaje, że marzy mu się stworzenie globalnej marki pochodzącej z Polski, jak Volkswagen, czy IKEA.
Przedsiębiorca podkreśla, że w ubiegłym roku jego firma wpłaciła do budżetu ponad 810 mln zł podatku. Ujawnia, że do 2020 roku zainwestuje 1,5 mld zł, w tym 400 mln zł w nowe centrum logistyczne.
Takie liczby czynią LPP dużą firmę na polskim rynku. Piechocki zdaje sobie jednak sprawę, że wciąż są mali w porównaniu z zagranicznymi markami.
W dogonieniu globalnych graczy pomóc ma m.in. nowy system etykiet RFID, który usprawni logistykę. Spośród dużych firm odzieżowych posługują się nim jedynie Decathlon i Zara. W Reserved działać ma już w przyszłym roku - przekonuje w rozmowie z PB Piechocki.
Przedsiębiorca zaznacza, że firma rośnie co roku o 19 proc. Wylicza, że za cztery lata będzie dwa razy większa niż obecnie
LPP jest w gronie 20 największych spółek na GPW. Wyceniane jest obecnie na 16,4 mld zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl