LPP planuje otwarcie dwudziestu nowych salonów wszystkich marek do końca tego roku. To jedna trzecia tego, co firma planuje otworzyć w całym przyszłym roku. Zwiększana jest też powierzchnia sklepów. Już niedługo nie znajdziemy Reserved mniejszego niż 2 tys. mkw.
- Planujemy jeszcze do końca tego roku otworzyć dwadzieścia nowych sklepów, nie licząc dzisiaj otwieranego sklepu Reseved w naszej nowej koncepcji w Złotych Tarasach w Warszawie. Będą to sklepy wszystkich naszych marek zlokalizowanych w Polsce, na Ukrainie i w Rosji - powiedziała Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji w LPP, podczas spotkania z dziennikarzami.
Na koniec roku liczba sklepów na wszystkich rynkach wzrosnąć ma do 1 747 z 1 703 na koniec 2016 r.
Dodała, że spółka planuje jeszcze w tym roku dokończyć modernizację dwóch kolejnych salonów i zamknąć dwie mniej rentowne placówki. - Sklepy wszystkich naszych marek sukcesywnie powiększamy, a w przypadku Reseved nie chcemy mieć mniejszej powierzchni niż 2 tys. mkw - powiedziała Patej.
- Podtrzymujemy nasze oczekiwania, żeby do końca roku nasza sieć łącznie osiągnęła powierzchnię 1 mln mkw. W przyszłym roku chcemy zwiększyć powierzchnię o kolejne 100 tys. m2 co w przeliczeniu na nowe sklepy szacujemy, że będzie to 50-60 placówek - powiedział wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
LPP planuje w czwartym kwartale przyszłego otworzyć kolejny sklep Reserved w Niemczech w nowej koncepcji.
- Chcemy otworzyć sklep we Frankfurcie nad Menem i będzie to nasz 20. sklep w Niemczech - dodał Lutkiewicz.
Wiceprezes podtrzymał także, że w przyszłym roku marża grupy ma znaleźć się w przedziale 53-54 proc., czyli będzie wyższa niż w roku bieżącym.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.