Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Martyna Kośka
Martyna Kośka
|

Mapa utrudnień kolejowych. Sprawdzamy, gdzie lepiej się nie wybierać pociągiem

12
Podziel się:

Z każdym rokiem po Polsce jeździ się szybciej, bo na bieżąco modernizowane są i tabor, i cała infrastruktura kolejowa.Jest w tym wszystkim jedno "ale". Najwięcej prac prowadzonych jest właśnie latem i nie wszędzie dojedziemy tak szybko, jak byśmy sobie życzyli.

Najwięcej remontów na trasach kolejowych jest latem
Najwięcej remontów na trasach kolejowych jest latem (money.pl)

Z każdym rokiem po Polsce pociągami jeździ się szybciej, bo na bieżąco modernizowane są i tabor, i cała infrastruktura kolejowa. Jest w tym wszystkim jedno "ale". Najwięcej prac prowadzonych jest właśnie latem i nie wszędzie dojedziemy tak szybko, jak byśmy sobie życzyli.

Latem podróżujemy więcej niż zwykle. Zmęczeni staniem w korkach na autostradach, chętnie wybieramy pociąg - tym bardziej że latem przewoźnicy uruchamiają specjalne połączenia między największymi miastami i popularnymi kurortami.

Nie zawsze jednak dojedziemy do celu pociągiem. Na niektórych odcinkach pasażerowie muszą przesiąść się do zastępczej komunikacji autobusowej.

Zebraliśmy informacje o odcinkach, na których uruchomiono zastępcze autobusy.

Linia kolejowa nr 7 (w ramach modernizacji trasy Warszawa – Lublin) – zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Pilawa – Lublin. Otwarcie toru na tym odcinku jest planowane w I kwartale 2019 r.

Linia kolejowa nr 68 (w ramach modernizacji trasy Lublin – Stalowa Wola Rozwadów) – zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik będzie trwała do 2 września 2018 r.

Linia kolejowa nr 219 - zastępcza komunikacja autobusowa obowiązuje na odcinku Szczytno – Ełk. Zakończenie prac zaplanowane jest na sierpień 2019 r.

*Linia kolejowa nr 3 *(w ramach modernizacji trasy Warszawa - Poznań) - zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Września – Konin obowiązywać będzie do 15 lipca Września – Koni. Od 15 lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. obowiązywać będzie na odcinku Konin – Kutno. Pociągi PKP Intercity jeżdżą objazdem przez Inowrocław i Gniezno.

Linia kolejowa 447 - na odcinku Warszawa Zachodnia– Grodzisk Mazowiecki zastępcza komunikacja autobusowa dla pociągów podmiejskich trwać będzie do września 2018 r.

Linia kolejowa nr 405 - na odcinku Miastko – Słupsk zastępcza komunikacja autobusowa działać będzie do 1 września br.

Linia kolejowa 287 ( w ramach modernizacji trasy Nysa – Opole). Od 10 lipca do 31 lipca zastępcza komunikacja autobusowa kursować będzie między Komprachcicami i Szydłowem. Od 1 sierpnia komunikacja zastępcza pojawi się na trasie Szydłów – Łambinowice.

Zobacz także: Polacy pokochali kolej. Takich reakcji pasażerów się nie spodziewaliśmy

*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(12)
WYRÓŻNIONE
cvb
6 lat temu
A co ze słynną z prędkości trasą Katowice - Kraków?
Marcin
6 lat temu
A Poznań- Piła? Lipny ten artykuł, oj lipny.
PILANIN
6 lat temu
Dlaczego nie uwzględniono trasy między Piłą Główną, a Obornikami... Tam jest cały odcinek nieczynny z powodu remontu jedynej nitki i jest ZKA. Swoją drogą szkoda, że nie budują tam drugiego toru, tym bardziej, że jest miejsce na takową. Fragment ok. 50 km bardzo dużo by pomógł w szybszym kursowaniu pociągów między Piłą, a Poznaniem. PKP szczyciło się, że najszybsze połączenie będzie po remoncie skrócone o około 40 minut... Jest jedno ale, a w zasadzie warunek, że jedyną nitka nie będzie zajęta przez opóźniony pociąg... No cóż... Są ludzie mądrzejsi i wiedzą lepiej co podróżnym potrzeba.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (12)
Maszynista EN...
6 lat temu
Odcinek Września - Konin wczoraj oddano do użytku?
Jan
6 lat temu
Nie ma takiej stacji kolejowej jak Opole czy Katowice Główne jak coś robicie to postarajcie się zrobić to porządnie
PILANIN
6 lat temu
Dlaczego nie uwzględniono trasy między Piłą Główną, a Obornikami... Tam jest cały odcinek nieczynny z powodu remontu jedynej nitki i jest ZKA. Swoją drogą szkoda, że nie budują tam drugiego toru, tym bardziej, że jest miejsce na takową. Fragment ok. 50 km bardzo dużo by pomógł w szybszym kursowaniu pociągów między Piłą, a Poznaniem. PKP szczyciło się, że najszybsze połączenie będzie po remoncie skrócone o około 40 minut... Jest jedno ale, a w zasadzie warunek, że jedyną nitka nie będzie zajęta przez opóźniony pociąg... No cóż... Są ludzie mądrzejsi i wiedzą lepiej co podróżnym potrzeba.
wolny38
6 lat temu
Sezon ogórkowy to trzeba wrzutkę zrobić. Marginalne linie gdzie prawie nikt nie jezdzi. Główne arterie kolejowe juz dawno po remontach.
Marcin
6 lat temu
A Poznań- Piła? Lipny ten artykuł, oj lipny.